• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
شنبه 7 مهر 1403
کد مطلب : 236024
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NxqN8
+
-

حمله وحشیانه‌صهیونیست‌ها ‌به مردم در منطقه مسکونی ضاحیه

عبور از خط قرمز

سید حسن نصرالله، پیش‌تر کشتار مردم بی گناه لبنان را عبور از خطوط قرمز دانسته بود

گزارش1
عبور از خط قرمز

حملات شدید هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت در حالی صورت گرفت که رسانه‌های عبری-غربی اعلام کردند هدف حمله، شخص سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان بوده است. شبکه۱۲ تلویزیون اسرائیل مدعی شد كه اسرائیل از مدت‌ها قبل طرح ترور سیدحسن نصرالله را آماده كرده و در انتظار برگزاری نشست مشترک فرماندهان ارشد حزب‌الله در کنار یکدیگر بود. بنا بر ادعای این شبکه، ارتش اسرائیل از تشکیل جلسه فرماندهان ارشد حزب‌الله در محل مزبور با حضور سیدحسن نصرالله مطلع شده بود. اما چندین منبع رسانه‌ای، این خبر را تکذیب کردند. این در حالی است که طبق گزارش‌ها دستکم 14غیرنظامی در این حمله به شهادت رسیده‌اند.
سیدحسن نصرالله پیش از اين اعلام کرده بود که هدف قرار دادن غیرنظامیان خط‌قرمز مقاومت است. وی در 27بهمن سال گذشته تصریح کرده بود: «صهیونیست‌ها اگر می‌خواستند می‌توانستند کاری بکنند غیرنظامیان کشته نشوند، ولی آنها عمدا غیرنظامیان را مورد هدف قرار دادند. همیشه گفته‌ایم كه حمله به غیرنظامیان را تحمل نمی‌کنیم. هدف قرار دادن غیرنظامیان خط‌قرمز ماست. هدف صهیونیست‌ها از زدن غیرنظامیان ایجاد فشار به مقاومت است.» با این حساب، باید منتظر پاسخ سخت حزب‌الله در روزهای آینده ماند.

بمباران با 10بمب 2هزار پوندی
ارتش اشغالگر اسرائیل در ادامه جنایات خود در لبنان، عصر دیروز چندین ساختمان در ضاحیه‌جنوبی را به شدت بمباران کرد. شبکه الجزیره خبر داد که حملات هوایی شدید در جنوب بیروت رخ داده و حداقل 10انفجار بزرگ ثبت شده است.
سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی شد که مقر مرکزی حزب‌الله و مرکز فرماندهی این گروه مقاومت در قلب ضاحیه‌جنوبی بیروت مورد هدف حمله هوایی قرار گرفته است.
این حمله هوایی در منطقه «حاره‌حریک» رخ داده و به گفته منابع لبنانی چند ساختمان به‌طور کامل تخریب شده‌اند.
در این راستا منابع اسرائیلی گزارش دادند که ارتش این رژیم در بمباران ضاحیه بیروت از 10بمب 2هزار پوندی سنگرشکن(حدود یک‌تن) استفاده کرده است.
در این حمله که با استفاده از جنگنده‌های اف-35 صورت گرفته، 4ساختمان به‌طور کامل با خاک یکسان شده‌‌اند.

نشست ناتمام نتانیاهو با خبرنگاران
روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده كه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نشست خبری خود با خبرنگاران اسرائیلی را ناتمام گذاشت. این اتفاق بعد از آن رخ داد که رومن گافمن، مشاور نظامی نتانیاهو چیزی در گوش او گفت.
رسانه‌های صهیونیستی همچنین تصاویری از نتانیاهو در حال مکالمه تلفنی پشت یک میز معمولی منتشر کردند و نوشتند که این تصویر مربوط به لحظه صدور دستور حمله به ضاحیه بوده است.  همچنین تصویری از اتاق رصد و هدایت عملیات ارتش تروریستی اسرائیل در ضاحیه بیروت منتشر شده است.

شایعه ترور سیدحسن نصرالله
دقایقی بعد از این حمله، خبرگزاری‌های و رسانه‌های غربی، خبر ترور سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان را در بوق و کرنا کردند. این در حالی است که شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد كه درباره حضور سیدحسن نصرالله در ساختمان‌های مورد هدف، اطمینانی وجود ندارد.
همان رسانه‌ها همچنين اعلام کردند که فرد ترورشده، سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله بوده است.
اما روزنامه هاآرتص در این خصوص نوشت: احتمالا خطایی در گزارش‌های شناسایی سيدهاشم‌ صفی‌الدین به‌جای سيدحسن نصرالله رخ داده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در حزب‌الله اعلام کرد: سيدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی این حزب زنده است.
نیویورک‌تایمز به نقل از ۲مقام اسرائیلی و ۲مقام آمریکایی که خواستند نام‌شان فاش نشود، نوشت: هدف از بمباران دیروز در بیروت سیدحسن نصرالله بود اما هنوز مشخص نیست که آیا در زمان این حمله وی در ساختمان‌های مورد حمله حضور داشته یا نه.

سیدحسن نصرالله در سلامت کامل به سر می‌برد
ساعتی بعد، خبرگزاری‌هاي فرانسه و رویترز به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله گزارش دادند که سیدحسن نصرالله در سلامتی کامل به سر می‌برد. شبکه پرس‌تی‌وی هم به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که سیدحسن نصرالله در مکانی امن است. مسئول رسانه‌ای حزب‌الله نیز گفت که رهبر مقاومت اسلامی در محل حمله(ضاحیه بیروت) نبوده و در سلامت است.

واکنش خبرگزاری  المیادین
رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند كه هدف اسرائیل از حمله به مقر اصلی حزب‌الله لبنان ترور سیدحسن نصرالله بوده است.
مدیر رسانه المیادین هم گفت: وضعیت آقای نصرالله خوب است و او در سلامت کامل به سر می‌برد.

باز شدن پناهگاه‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی
وبگاه عبری واللا اعلام کرد كه در پناهگاه‌ها در تل‌آویو و سراسر سرزمین‌های اشغالی باز شده است.
سامانه‌های پدافند هوایی و گروه‌های امدادی در سراسر فلسطین اشغالی از بیم حمله گسترده حزب‌الله به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساکنان صفد، میرون، بلندی‌های جولان و الجریل خواسته شده كه در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند.
خبرگزاري ان‌بي‌سي به نقل از یک مقام اسرائیلی خبر داد: ما انتظار داریم حزب‌الله پس از هدف قرار گرفتن مقرهای خود، اقدام به انجام یک حمله تلافی‌جویانه گسترده کند.
رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند که همزمان با آماده‌سازی برای پاسخ حزب‌الله، بیم آن در تل‌آویو وجود دارد که ایران حملات گسترده‌ای انجام دهد. برخی رسانه‌های عبری از به صدا در آمدن آژیر هشدار در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی در هراس از عملیات انتقامی حزب‌الله و ایران خبر دادند.
رسانه‌های اسرائیل از آماده‌باش سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان از بیم پاسخ به حملات وحشیانه این رژیم به ضاحیه‌جنوبی بیروت خبر دادند.

آمار تلفات بمباران جنوب بیروت
شبکه المنار گفت که طبق اولین گزارش‌های منابع خبری دستکم ۱۴غیرنظامی در تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسیده‌اند که البته  این آمار اولیه
است.

پنتاگون: در حملات اسرائیل به بیروت دخیل نبودیم
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد: واشنگتن در حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مقر حزب‌الله در بیروت دخیل نبوده و حتی از آن‌ اطلاع نداشته است. واشنگتن همچنان به دنبال حصول راه‌حلی دیپلماتیک برای منطقه است.

تغییر قواعد بازی
سفارت ایران در لبنان در واکنش به بمباران ضاحیه بیروت: رژیم اسرائیل باز هم مرتکب قتل‌عام خونینی با حمله به محله‌های مسکونی پرجمعیت شد و با ارائه توجیهات نادرست سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایت وحشیانه خود دارد. بدون شک این جنایت محکوم و تشدید خطرناک تنش‌هاست که قواعد بازی را تغییر می‌دهد و مجازات مناسب برای عامل آن لازم است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید