• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 28 شهریور 1403
کد مطلب : 235224
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NxqyD
+
-

خداحافظی با اغذیه‌فروشان خیابان سی تیر؟

رئیس شورای شهر تهران در صحن: با بازگشت غرفه‌های غذا به خیابان سی تیر مخالف هستیم

گزارش
خداحافظی با اغذیه‌فروشان خیابان سی تیر؟

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

خیابان سی تیراز قدیمی‌ترین معبرهای غذایی تهران است و از دهه ۹۰ اغذیه‌فروشان در آن مستقرشدند  و شروع به فعالیت کردند. اواسط سال گذشته بود که با هدف بازطراحی جدید، اغذیه‌فروشان تعطیل شدند و مقرر شد در راستای توسعه گردشگری علاوه بر غرفه اغذیه‌فروشی، غرفه‌های کتاب هم پیش‌بینی شود. ۳ روز قبل هم  سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از اتمام عملیات بازطراحی و بازگشت اغذیه‌فروشان تا اواسط مهر خبر داد. از این‌رو مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران دیروز در دویست‌وشصت‌وسومین جلسه شورا به موضوع بازگشت اغذیه‌فروشان واکنش نشان داد و گفت برای جمع‌آوری اغذیه‌فروشان سی تیر تلاش زیادی شده و با راه‌اندازی و بازگشت مجدد اغذیه‌فروشان به این خیابان مخالفیم.

موافقت اعضا با ایجاد سامانه شناسایی و پایش منابع آلاینده
 موضوع: بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه شناسایی و پایش منابع آلاینده در مناطق ۲۲ گانه
 ارائه گزارش توسط مهدی پیرهادی: دسترسی سریع به اطلاعات، کاهش خطاهای احتمالی و تصمیم‌سازی در این حوزه با راه‌اندازی سامانه موردنظر تقویت می‌شود.
 تکالیف شهرداری: شهرداری تهران باید هر ۶‌ماه یک‌بار گزارش‌های خود را ارائه دهد. حداکثر تا پایان امسال سامانه راه‌اندازی شود. کارخانه‌های آسفالت و ام‌آراف(تفکیک زباله) باید سخت‌گیرانه‌تر پایش شوند.
 تصمیم شورا: با حداکثر آرا طرح تصویب شد.

تعیین حق‌الزحمه اعضای کمیسیون‌ها
 موضوع: اصلاحیه مصوبه تعیین میزان و چگونگی پرداخت حق‌الزحمه اعضای کمیسیون‌ها
 توضیح محمد آخوندی: براساس اعلام وزارت کشور برای هر بازدید ۴۲۰ هزار تومان به‌عنوان حق‌الزحمه ثابت تعیین شده است.
 تصمیم شورا: با موافقت اعضا به تصویب رسید.

انتخاب حسابرسان سال ۱۴۰۳ مدیریت شهری
 موضوع:
بررسی طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا برای انجام عملیات حسابرسی سال ۱۴۰۳ شورا، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران
 توضیح توسط محمد آخوندی: پس از انتشار فراخوان، ۱۶ مؤسسه حسابرسی انتخاب شدند و تمام قراردادها با شورا منعقد می‌شود و حق‌وحقوق آنها از بودجه شورا پرداخت خواهد شد.
 تصمیم شورا: اعضا با حسابرسان تعیین شده، موافقت کردند.


نمایندگان به ۹ پلاک ثبتی رأی باغ دادند
 موضوع:
۲۰ پرونده پلاک ثبتی بررسی شد.
 تصمیم شورا: رأی باغ برای ۹ پلاک ثبتی صادر شد.
 جزئیات پلاک ثبتی باغ: ۵ پلاک ثبتی باغ در منطقه یک و ۴ پلاک دیگر در مناطق ۳، ۴، ۶ و ۲۲ قرار دارند.

در جمع خبرنگاران چه موضوعاتی مطرح شد؟
از فعالیت هتل ولنجک تا حضور شهردار در شورا

در حاشیه دویست‌وشصت‌وسومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس پارلمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤال‌های مختلف آنها پاسخ داد.
 هتل ولنجک: فعالیت در هتل ولنجک عمرانی نبوده و متأسفانه موارد مطرح شده درست نیست. قرار شد کمیسیون ماده ۵ بررسی کند و رأی دهد که رأی مثبت دادند. به‌هرحال باید این موضوع در شورای‌عالی معماری و شهرسازی پیگیری شود.
 نظارت شورا بر عملکرد شهرداری: یکی از نمایندگان دوره یازدهم مجلس دراین‌خصوص اظهارنظر کرده بود که باید عنوان کنم دقیق‌ترین کار برای نظارت حسابرسی است و ما تمام مسائل ریزودرشت مالی را می‌بینیم. علاوه بر این اعضا به‌صورت نقد‌کننده جدی مسائل مربوط به شهردار را بررسی می‌کنند و تذکر می‌دهند و تذکرات را به سؤال تبدیل می‌کنند.
 جمع‌کردن سنگفرش خیابان‌ها: ما گفتیم چهارراه‌ها و میادینی که نیاز است خودروها سرعت کمتری داشته باشند سنگفرش شود و اکنون کندن سنگفرش‌ها کار ضروری و به‌صرفه‌ای نیست.
 تغییر کاربری خیابان‌ها: هیأت تطبیق فرمانداری درگذشته طرح تغییر کاربری تعدادی از خیابان‌ها را رد کرد و شورا مصوبه ‌خود را پس گرفت.
 حضور شهردار در شورا: ما در دستورکار قرار دادیم که شهردار درباره مسکن توضیح دهد؛ چه سؤال مطرح شده باشد و چه نشده باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید