• دو شنبه 19 شهریور 1403
  • الإثْنَيْن 5 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 09
دو شنبه 19 شهریور 1403
کد مطلب : 234469
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/O7rMN
+
-

عروس و همسر شهید اسماعیل هنیه به نمادی از مقاومت زنان در فلسطین تبدیل شده‌اند

مقاومت زنانه

مقاومت زنانه

مهناز عباسیان

مادران شهدا بحق شایسته‌ عنوان «مادران اُمت» هستند. یکی از این زنان شیردل و زینب‌صفت، آمال هنیه، همسر شهید مبارز، عارف مجاهد شهید حاج اسماعیل هنیه است. دیگری ایناس هنیه، عروس اوست، بانوانی که نه‌تنها در زندگی شخصی خود با چالش‌های بزرگی مواجه شده‌اند بلکه به‌عنوان نمادی از مقاومت و استقامت در برابر ظلم شناخته می‌شوند.

مردی که به نیکی یاد  می‌شود
ایناس هنیه در پیامی ویدئویی که پس از شهادت اسماعیل هنیه منتشر کرد با قلبی آرام و صبور گفت: «مردی که زمین و آسمان از او به نیکی یاد می‌کنند، پدر شوهرم، پدرم، عزیزم، تاج سرم ابوالعبد اسماعیل هنیه به فرزندان و یاران شهیدش پیوست. ما با قلب‌هایی راضی از قضا و قدر الهی شهادت مردی را تسلیت می‌گوییم که نیازی به تعریف و تمجید ندارد. ایشان مانند یک پدر و نور چشم برای ما بودند. هنیه به فوج مجاهدین و صادقین و خون‌های پاک پیوست. او یک فرمانده بزرگ و قهرمان بود. ما چیزی جز رضای خدا بر زبان نمی‌آوریم. خداوند به ما برای صبر در این مصیبت اجر دهد. این دنیا فانی است و دیدار ما ان‌شاء‌الله در بهشت خواهد بود. خداحافظ ‌ای رهبر امت. چشم‌ها اشک می‌ریزند و قلب‌ها در فراق تو اندوهگین هستند، ‌ای فرمانده، ‌ای قهرمان، ‌ای ابوالعبد. همانا از خداوندیم و به‌سوی خدا نیز باز می‌گردیم.»

تمجید رهبر انقلاب از سخنان ایناس
پس از انتشار این پیام ویدئویی، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ضمن تمجید روحیه مقاوم این خانواده، فرمودند: «ایشان پرمضمون و با بیانی بسیار خوب سخن گفت.» این تمجید رهبر انقلاب، نشان از اهمیت پیام امید و مقاومت ایناس هنیه در میان مردم فلسطین و جهان اسلام دارد. همچنین حضور گسترده مردم ایران در مراسم وداع با پیکر شهید هنیه و همچنین اقامه نماز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر این شهید مجاهد مورد توجه رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی قرار گرفته است. ایناس هنیه، توییت «غدی فرنسیس» خبرنگار مسیحی اهل لبنان را بازنشر کرد. این خبرنگار در توییت خود نوشته است: «قدرتمندترین رهبر اسلامی بر او که در پرچم فلسطین پیچیده شده نماز می‌خواند. صدها هزار نفر او را مشایعت کردند. به خدا من هرگز رهبر شهیدی را در فلسطین ندیده‌ام به اندازه عزتی که او به‌دست آورد.»

راز لبخند در شهادت عزیزان
ایناس در حملات رژیم صهیونیستی، همسر و دو دخترش را از دست داد اما این بانوی صبور فلسطینی بعد از شهادت همسر و فرزندانش در تسلی فراق آنها گفت: «مصیبت ما بزرگ است، اما فانی بودن دنیا و دیدار در بهشت که به بزرگی زمین و آسمان است، برای خاطر ما تسلی است.» او از واکنش شهید هنیه بعد از شهادت پسران و نوه‌هایش گفت: «آخرین باری که با شهید هنیه صحبت کردم زمانی بود که همسر و فرزندان و پسر عموهایم شهید شدند. او این خبر را با افتخار شنید و گفت خداوند بر آنها آسان بگیرد. بعد از شهادت آنها، با من صحبت کرد تا تسلیت بگوید. با هم به‌گونه‌ای گفت‌وگو کردیم که گویی اتفاقی نیفتاده، هرچند که مصیبت، بزرگ بود. به من گفت: سلام مادر شهدا، کجایی؟ به او گفتم: شما کجایی، پدر شهدا و پدربزرگ شهدا؟ با هم این را گفتیم و بگو بخند کردیم.»

ام عبدالسلام؛ همسر شهید هنیه
واکنش اسرائیل‌کش یک مادر

آمال هنیه معروف به ‌ام عبدالسلام، دختر عموی اسماعیل‌هنیه است. او در ۴۵ سال زندگی مشترک با اسماعیل هنیه همواره یاریگر او در راه جهاد و مبارزه بود.‌ام عبدالسلام، 13فرزند داشت که در چند‌ماه اخیر طی حملات رژیم صهیونیستی،
3 فرزند، نوه‌ها، عروس و ده‌ها تن از اعضای خانواده‌اش در راه آزادی قدس شریف فدا شده‌اند. او چند‌ماه پیش، چند روز مانده به عید فطر بر اثر بیماری در بیمارستان بستری بود، چند روزی از شهادت فرزندان و نوه‌هایش اطلاع نداشت. اسماعیل هنیه به ملاقات او رفت و شخصا خبر شهادت فرزندان‌شان را به او داد. ‌ام عبدالسلام پس از شنیدن این خبر شکر خدا را به جا آورد، وضو گرفت و دو رکعت نماز شکر به جا آورد. از این دیدار عکس ماندگاری از اسماعیل هنیه و همسرش گرفته شد. و حالا در کنار همه این افتخارات، این مادر صبور به مقام والای همسری شهید رسیده است.

پیروز آزمون الهی
 عروس اسماعیل‌هنیه به شبکه الجزیره عربی گفت: «برخی مردم با اشاره به لبخندها می‌پرسند یعنی تو الآن لبخند می‌زنی درحالی‌که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به‌خاطر شهادت اسماعیل هنیه گریه می‌کنند، این قدرت از کجا آمده و چرا لبخند می‌زنی؟ به تو می‌گویم وقتی در امتحانی هستی که به خوبی برای آن آماده شده‌ای، در پایان از جواب‌هایت خوشحال خواهی بود چون مطمئن از موفقیت هستی.» ایناس هنیه با بیان این خاطره، قدرت و استقامت خود را در برابر مصیبت‌های وارده به خوبی به نمایش گذاشته است. نکته اینجاست که او پیام شجاعانه خود را از میان خرابه‌های غزه و زیر موشک‌باران دشمن به جهان مخابره می‌کند تا استقامت خود و خانواده‌اش را در برابر مصیبت وارده به نمایش بگذارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید