• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 11 شهریور 1403
کد مطلب : 234185
+
-

ستاره پاریس

گزارش سی ان ان ازمرتضی مهرزاد، بازیکن والیبال نشسته ایران در پارالمپیک

ستاره پاریس

سیدسروش طباطبایی‌پور

در مسابقات پارالمپیک پاریس، تیم ملی والیبال نشسته ایران یک شلیک کننده ویژه  دارد؛ «مرتضی مهرزاد»، مردی با 2متر و 46سانتی‌متر قد که  این روزها در پاریس، بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. به‌طور مثال، خبرگزاری سی‌ان‌ان، اخیرا ، گزارشی از این والیبالیست بلندقامت ایرانی منتشر کرده است.
او که بلندقدترین مرد ایران و دومین مرد بلند جهان است، در قلب زمین تیم ایران می‌نشیند و هر آنچه توپ به دستش می‌رسد، در زمین حریف می‌کوبد و امتیاز می‌آورد. والیبال البته در زندگی او با یک اتفاق آغاز شد؛ وقتی او در 22سالگی، به برنامه‌ ماه عسل دعوت شد و به‌خاطر معلولیت و قد بلند، مورد توجه مدیران استعدادیابی تیم والیبال ‌نشسته ایران قرار گرفت و به دلیل استعداد در این ورزش، به سرعت رشد کرد. کسب 2 مدال طلای پشت سر هم در 2 پارالمپیک ریو و توکیو، یکی از دستاوردهای او و تیمش است. او در نوجوانی شرایط دشواری را پشت سر گذاشت. قد 190سانتی‌متری، او را انگشت‌نما کرده بود و همین موضوع باعث شد تحصیل را کنار بگذارد. اما ماجرا وقتی پیچیده‌تر شد که او حین دوچرخه‌سواری تصادف کرد و باعث شد هورمون‌های رشد در پای راست او متوقف شود. ابتلا به بیماری «آکرومگالی» یا همان بیماری رشد بیش ‌از حد، به ‌نظر می‌رسید کار را خراب‌تر کرده و همین موضوع باعث شد فک، بینی، پا و دست‌های او بیش از گذشته رشد کنند.
مهرزاد، علاوه بر کسب مدال‌های گوناگون، طی 3 سال به‌عنوان بهترین بازیکن والیبال نشسته جهان شناخته شد؛ اما خودش اعتراف می‌کند از اینکه نسبت به هم‌تیمی‌هایش، بیشتر در معرض توجه است، خوشحال نیست و معتقد است این موفقیت‌ها، حاصل یک کار گروهی است.  او با تلاش و امید، محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کرد و حالا در پارالمپیک 2024پاریس به‌دنبال کسب سومین مدال طلا در این رشته است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید