• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 1 شهریور 1403
کد مطلب : 233483
+
-

ایجاد صندوق سبز برای نخستین‌بار در کشور

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست از برداشته شدن گام‌های زیربنایی برای تاسیس صندوق سبز برای نخستین‌بار در کشور، بازبینی و اصلاح فرایندهای اعطای تسهیلات و ایجاد کمیته‌های تخصصی در مجموعه صندوق ملی محیط‌زیست خبر داد.
به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی عبدی‌زاده اعلام کرد: این صندوق تنها نهاد مالی - تخصصی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور است که با هدف تقلیل آلاینده‌های محیط‌زیستی و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست تاسیس شده است.
وی گفت: صندوق ملی محیط‌زیست در چارچوب مفاد اساسنامه ذیربط نسبت به تامین و تجهیز منابع مالی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های محیط‌زیستی اقدام
می‌کند.
عبدی زاده، مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست تاکید کرد: این شرکت با حوزه متنوع فعالیت خود، ضمن اینکه زمینه درآمدزایی مستقیم و غیرمستقیم را برای صندوق ملی محیط‌زیست فراهم می‌کند، اجرای ماموریت‌های قانونی صندوق را نیز در حوزه محیط‌زیست سهولت می‌بخشد.
مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست با اشاره به این موضوع که یکی از الزامات قانونی اجرای وظایف صندوق، همکاری و مشارکت با یکی از بانک‌های عامل مورد تأیید بانک مرکزی است، گفت: مدیریت‌های وقت، نسبت به انعقاد تفاهمنامه و قرارداد عاملیت با بانک‌های ملی و توسعه تعاون اقدام کرده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید