• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 31 مرداد 1403
کد مطلب : 233436
+
-

ایران از واردکننده کفش به صادرکننده تبدیل شد

ایران در سال‌های گذشته واردکننده کفش بود، اما با توسعه صنعت تولید کفش، کشورمان به صادرکننده تبدیل شده است.
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر گفت: در چند سال گذشته، واردکننده کفش بودیم و بالطبع اشتغال زیادی را هم در این صنعت از دست دادیم، اما هم‌اکنون سالانه بیش از ۲۰۰میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود و از واردکننده کفش به صادرکننده این کالا تبدیل شده‌ایم.
محمدمهدی برادران اضافه کرد: در 3سال گذشته، واردکننده پلی‌اورتان بودیم، اما در حال حاضر صادرکننده آن هستیم. همچنین در تولید زیره کفش، چرم مصنوعی، الکل‌های وابسته و چسب مورد نیاز این صنعت اقدامات خوبی انجام شده که مجموعه این اقدامات،تولید کفش در ایران را رقابتی کرده است؛ ضمن اینکه هم‌اکنون محصولات ما یک‌سوم قیمت جهانی است و تولیدات این صنعت توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.
 وی با بیان اینکه اگرچه هنوز قاچاق کفش از مبادی غیررسمی انجام می‌شود، اما 2برابر آ‌ن میزان صادرات داریم گفت: سال گذشته، توانستیم در صنایع کیف، کفش و چرم، صادرات رسمی این کالا را به ۱۵۶میلیون دلار برسانیم. البته حجم زیادی از این کالا به‌صورت غیررسمی و ریالی به کشور‌های همسایه به‌ویژه عراق صادر می‌شود و می‌توان گفت در تولید کفش به‌ خوداتکایی رسیده‌ایم.
 برادران افزود: هم‌اکنون دغدغه اصلی ما در تأمین مواد اولیه، اشتغال و دستیابی به بازار کفش نیست، بلکه بیشتر به طراحی، ضمانت و رقابت در سطح بین‌المللی فکر می‌کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید