• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 17 مرداد 1403
کد مطلب : 232103
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lO1J5
+
-

بالاتر و جذاب‌تر

بالاتر و جذاب‌تر

جواد نصرتی

المپیک پاریس یک قهرمان محبوب که قطعا نامش در تاریخ جاودانه خواهد شد، به ‌خود دید و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا، در شبی سرگرم‌کننده و فراموش‌نشدنی، محقق‌شدن یکی از 3شعار اصلی المپیک را به چشم دیدند؛ آرماند دوپلانتیس، در پرش با نیزه، بالاتر از همه پرید، رکورد‌های خودش را شکست و از عنوان قهرمانی‌اش در این بازی‌ها دفاع کرد.
جوان خوش‌سیما و خونگرم سوئدی که در اوج فشار و استرس هم خنده از لبش نمی‌افتد، در شبی تاریخی، از روی مانع 6متر و 25سانتی‌متری عبور کرد تا رکورد جهانی خودش را یک سانتی‌متر بهبود بخشد و نامش را دوباره وارد کتاب‌های تاریخ کند. این قهرمان که حالا ستاره رقابت‌ها هم شده، نماد و تجسم بخش «بالاتر» شعار المپیک (سریع‌تر، بالاتر، قوی‌تر) است. آرماند وقتی بعد از 2تلاش ناکام برای شکستن رکورد جهان، سرانجام کاری را کرد که پیش از این هیچ انسانی نکرده بود، رقبا، حاضران در استادیوم و همه آنهایی که در سراسر دنیا رقابتش را با هیجان نگاه می‌کردند، همراه او به هوا پریدند و لذت المپیک را چشیدند.
دوپلانتیس تا حالا 9بار رکورد جهان را شکسته و هر بار رکورد خودش را یک ‌سانتی‌متر بهبود بخشیده است. او بعد از قهرمانی در المپیک گفت: «چه می‌توانم بگویم؟ رکورد جهان را در المپیک شکستم؛ جایی که بزرگ‌ترین صحنه برای هر ورزشکار پرش با نیزه است. من همیشه از کودکی آرزو داشتم که رکورد جهان را در المپیک بشکنم و حالا موفق شدم این کار را جلوی محشرترین جمعیتی که تا حالا جلویشان رقابت کرده بودم، انجام دهم.»
دوپلانتیس در همان اقدام‌های اول موفق شد بالاتر از رقبای آمریکایی و یونانی بپرد و طلا را از آن خود کند اما جالب است که در اقدام‌های بعدی که برای ثبت رکورد جهانی انجام ‌داد، همین رقبا بزرگ‌ترین مشوقان و حامیانش بودند و با شور و شوق او را همراهی و تشویق می‌کردند. آرماند در همان اقدام اول هم، رکورد 6متر و 10سانتی‌متر را ثبت کرد و رکورد المپیک را از تیاگو براز برزیلی ربود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید