• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 13 مرداد 1403
کد مطلب : 231616
+
-

دسته دختران

هانيه رستميان به فينال تپانچه المپيك رسيد و امروز براي مدال تير مي‌زند. مبينا فلاح هم با ثبت يك پيروزي در تيروكمان چهره‌‌اي موفق داشت. فرزانه فصيحي هم در تماشايي‌ترين مسابقه المپيك دويد

تیتر یک
دسته دختران

درخشش 3زن. 3زنی که تاریخ‌ جدیدی در ورزش ایران نوشتند؛‌ یکی به فینال بازی‌های المپیک رسید، یکی صاحب پیروزی بزرگ شد و دیگری در تماشایی‌ترین مسابقه بازی‌ها پا به میدان گذاشت.
ورزش ایران آخر هفته خوبی را در پاریس پشت ‌سر گذاشت. هر چند هنوز کاروان بی‌مدال است اما تلاش ورزشکاران و نتایجی که تا به امروز در بعضی رشته‌ها به‌دست آمده، ستودنی است. بعد از حضور تاریخی تیم ملی شمشیربازی در نیمه‌نهایی مسابقات سابر، در 2روز گذشته هم هانیه رستمیان در تیراندازی، مبینا فلاح در تیراندازی‌ با کمان و فرزانه فصیحی در دوی 100متر عملکرد قابل‌قبولی داشتند که مهم‌ترین آنها صعود رستمیان به فینال مسابقات تیراندازی تپانچه 25متر بود.
رستمیان برای دومین‌بار بازی‌های المپیک را تجربه می‌کند. دوره قبل در توکیو او با اختلاف ناچیزی حضور در فینال را از دست داد اما این‌بار در پاریس، یک قدم جلوتر رفت، فینالیست شد و با تیرهایی که دیروز زد، خیلی‌ها سکو را حق او می‌دانند. او دیروز در تپانچه 25متر مسابقه داد، در مرحله دقت با امتیاز 292 در رده ششم ایستاد و با توجه به اینکه 8نفر اول فینالیست می‌شوند، این امیدواری را داد که می‌تواند در مسابقات بماند. اما اتفاق اصلی عصر دیروز افتاد؛ در مسابقات سرعت که هانیه با امتیاز 588 سوم شد و حضورش در فینال را قطعی کرد. رستمیان که از ساعت11 امروز برای گرفتن مدال تیر می‌زند، منتظر یک نتیجه خوب از خودش است. او دیروز بعد از فینالیست‌شدن گفت: «مسابقه خیلی سختی بود. تماشاگران زیادی حضور داشتند و جو سالن شلوغ بود. امیدوارم در فینال هم عملکرد خوبی داشته باشم و نتیجه خوبی هم بگیرم.» او از مردم خواست برایش دعا کنند تا بتواند به مدال برسد.

   فلاح راضی نیست
دیگر ورزشکار ایرانی که در پاریس درخشیده، مبینا فلاح است. فلاح که تک سهمیه تیراندازی با کمان را گرفته، نخستین ایرانی بود که در این المپیک مسابقه داد. او یک روز قبل از شروع رسمی بازی‌ها، در مسابقات تعیین جایگاه در رده بیست‌وهشتم قرار گرفت و وارد جدول اصلی بازی‌ها شد. فلاح در دیدار اول 7 بر 5 ورزشکاری از ویتنام را شکست داد و به مرحله یک‌سی‌ودوم رسید. اما کار در دیدار دوم سخت بود. حریف او گوکر الیف تیراندازی ترکیه‌ای بود که رنک5 جهان را دارد. فلاح 6بر صفر مقابل الیف باخت و نتوانست به مرحله بعدی صعود کند. با اینکه او نخستین تیرانداز ایران است که در بازی‌های المپیک به پیروزی می‌رسد ولی از نتایجی که گرفته راضی نیست: «انتظار بیشتری از خودم داشتم و می‌توانستم حریف ترکیه‌ای را شکست دهم. در این دیدار به اشتباه خودم باختم. درست است که حریفم در رده5 دنیا قرار دارد اما در خودم می‌دیدم که او را ببرم. در شروع مسابقه به اشتباه فکر کردم مساوی هستیم ولی وقتی امتیاز را روی تابلو‌ دیدم، به هم ریختم و نتوانستم خودم را جمع و جور کنم.»
فلاح قبل از رفتن به پاریس گفته بود تاریخ‌ساز می‌شود. او یک پیروزی به دست آورد و تاریخ‌سازی کرد اما گفته: ‌«یک برد برای من تاریخ‌سازی نیست. می‌خواستم حداقل به جمع 8نفر برتر راه پیدا کنم. خیلی زود حذف شدم.»

   فصیحی راضی است
فرزانه فصیحی در بازی‌های توکیو با سهمیه فدراسیون جهانی دوید ولی برای پاریس خودش به سهمیه رسید. اینکه یک دونده زن ایرانی بتواند در دوی 100متر، تماشایی‌ترین و سخت‌ترین مسابقه المپیک حضور داشته باشد و با سهمیه بدود، خودش موفقیت بزرگی است. فصیحی چند روز قبل از شروع مسابقه گفته بود که قبل از رفتن به پاریس یک هفته درگیر دردهای دیسک کمر بوده و جز استراحت کاری انجام نداده است. با این حال او دیروز استارت خوبی در ورزشگاه استادو فرانس زد. فصیحی که در گروه5 و خط8 می‌دوید تا چند متر آخر جزو نفرات اول بود اما یکباره حریفان سرعت گرفتند و فصیحی در جمع 9نفر، به‌عنوان نفر هفتم به خط پایان رسید و در مجموع پنجاه و یکم شد. او در حالی رکورد11:51 را در پاریس ثبت کرد که بهترین رکورد خودش11:44 است. فصیحی بعد از این دو گفت که از کارش راضی است: «رقابت فوق‌العاده‌ای داشتم و از عملکرد خودم خیلی راضی هستم. 2نفر از دونده‌هایی که در گروه من بودند، مدعی قهرمانی هستند و در مترهای پایانی عملکرد بهتری داشتند.» یکی از پیش‌بینی‌ها این بود که فصیحی در پاریس خداحافظی می‌کند اما او امیدوار است با شرایط بهتری در المپیک لس‌آنجلس هم باشد.
دیروز غیر از این 3نفر فاطمه مجلل هم مسابقه داد. او با قرار گرفتن در جایگاه بیست‌ویکمی روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن با بازی‌های پاریس خداحافظی کرد. امروز هم ایران 2ورزشکار در پاریس دارد؛ حسن تفتیان در دوی 100متر می‌دود و علی لبیب در دوچرخه‌سواری به دل جاده‌های پاریس می‌زند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید