• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231024
+
-

ستاره‌بازی در هتل‌ها

چگونه براساس ستاره‌ هتل‌ها محل اقامت خود را پیدا کنیم؟

ستاره‌بازی در هتل‌ها

هتل‌ها براساس ستاره‌هایی که دریافت می‌کنند دسته‌بندی می‌شوند و این امر روی قیمت آنها نیز تأثیر بسیاری دارد، داشتن ستاره‌های زیاد در یک هتل نشان‌دهنده امکانات منحصر به فرد و خدمات باکیفیت است. به‌طور کلی منظور از رتبه‌بندی هتل‌ها، دسته‌بندی آنها براساس کیفیت خدماتشان است. هدف از این رتبه‌بندی، آگاه کردن مسافران از امکانات هتل‌ها در شهر و کشورهای مختلف است.

چگونه به هتل‌ها ستاره می‌دهند؟
سیستم‌های مختلفی برای رتبه‌بندی هتل‌ها در سراسر جهان وجود دارد. امکانات، موقعیت مکانی، رستوران و... می‌تواند بر رتبه‌‌بندی یک هتل تأثیر‌گذار باشد. علاوه بر این، هر کشور مجموعه قوانین متفاوتی برای رتبه‌بندی هتل‌ها دارد. هتلی که در یک کشور 5ستاره است، می‌تواند معادل رتبه 3ستاره در کشوری دیگر باشد. معمولا هتل‌ها براساس نوعشان به چند گروه تقسیم می‌شوند که عبارتند از: توریست کلاس یا گردشگری (تک ستاره)، استاندارد کلاس (2ستاره)، کامفورت کلاس یا اقامتی رفاهی (3ستاره)، فرست کلاس یا درجه یک (4ستاره) و لاکچری یا مجلل (5ستاره).

درجه‌بندی براساس مدت اقامت
یکی از عوامل تأثیرگذار بر درجه‌بندی هتل‌ها، مدت اقامت است.
هتل ترانزیت: این هتل‌ها معمولا در اطراف فرودگاه‌ها هستند و می‌توانید به‌مدت یک روز یا حتی کمتر از یک روز در این هتل‌ها اقامت داشته باشید.
هتل پانسیون: در هتل‌های پانسیون، مهمان با عقد قرارداد می‌تواند یکی از اتاق‌های هتل را به‌مدت طولانی‌تر اجاره کند.
هتل نیمه‌پانسیون: در اینگونه هتل‌ها مهمانان برحسب مدت نیاز اقامت می‌توانند با هتل قرارداد ببندند.

هتل یک ستاره
هتل یک ستاره ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی را دارد. البته یک ستاره بودن لزوما به معنای کثیف‌بودن نیست، بلکه نشان می‌دهد آن هتل مکانی برای استراحت و با امکانات بسیار کم است. به‌علت مقرون به صرفه بودن و قیمت پایین، این نوع اقامتگاه‌ها طرفداران زیادی دارند. اگر قصد ندارید بودجه زیادی را صرف هتل و محل اقامت خود کنید، هتل‌های گردشگری بهترین انتخاب برای شما هستند. در هتل‌های تک‌ستاره معمولا سرویس بهداشتی و حمام بین اتاق‌ها مشترک و تعداد اتاق‌ها کم و با متراژ پایین است.

هتل 3ستاره
هتل‌های 3ستاره در مقایسه با هتل‌های یک و 2ستاره، اتاق‌‌های جادارتری دارند. همچنین دارای تلویزیون و یخچال هستند و با رستوران اقامت راحت‌‌تری را به مهمانان ارائه می‌‌دهند. هتل‌های 3ستاره علاوه بر امکانات داخل اتاق، طیفی از امکانات دیگر مانند مرکز تناسب اندام، استخر، خدمات تجاری، رستوران در محل، سرویس اتاق، اتاق‌های کنفرانس و خدمات پیشخدمتی را نیز ارائه می‌دهند.

هتل 5ستاره
هتل‌های 5ستاره جزو لوکس‌ترین هتل‌های دنیا هستند. یک هتل 5ستاره با  امکاناتی شامل تلویزیون، تلفن، مینی‌بار، میز و صندلی، مبلمان، چای‌ساز، دسترسی به اینترنت پرسرعت رایگان، حمام مجلل، صندوق و... مجهز هستند.

تفاوت هتل و متل در چیست؟
موقعیت‌هایی وجود دارد که انتخاب متل به جای هتل منطقی‌تر است؛ مثلا اگر برای شما قیمت محل اقامت‌تان مهم است، می‌توانید متل را انتخاب کنید. کلمه متل ترکیبی از 2کلمه موتور و هتل است. از وقتی که خودرو به ‌روش رایج حمل‌ونقل جاده‌ای تبدیل شد و آزادراه‌ها گسترش یافتند، متل‌ها متولد شدند. متل‌ها معمولا در مکان‌های نزدیک به جاده‌ها و اغلب در خارج از شهرها قرار دارند. آنها معمولا برای اقامت‌های کوتاه طراحی شده‌اند. متل‌ها می‌توانند ارزان‌ترین مکان‌ها برای اقامت باشند. تفاوت دیگر اندازه زمین هتل با متل است. یک متل برخلاف هتل، دارای یک یا 2طبقه با ورودی اتاق در فضای باز است. تفاوت دیگر بین هتل و متل شامل تفاوت در قیمت و مدت اقامت در این دو نوع مرکز اقامتی است. معمولا برای هر شب اقامت در هتل‌ باید هزینه بیشتری نسبت به متل بپردازید. در مقابل متل‌ها معمولا گزینه ارزان‌تری برای اقامت هستند.


تفاوت متل و مسافرخانه چیست؟
مکان و امکانات متل و مسافرخانه 2مورد از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها بین این دو هستند. متل‌ها اغلب در امتداد بزرگراه‌ها یا در نزدیکی خروجی قرار دارند؛ درحالی‌که مسافرخانه‌ها معمولا در بافت شهری یا روستایی واقع شده‌اند. در مسافرخانه‌ها اتاق‌ها می‌توانند به شکل‌های گوناگونی تزئین شده و ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند؛ درحالی‌که اتاق‌های متل دارای چیدمان و دکور استاندارد هستند.


هتل 4ستاره
هتل‌های 4ستاره یا درجه یک، عموما مجلل و با پرسنل کامل و مجرب و امکانات اضافی هستند. اتاق‌های اینگونه هتل‌ها بزرگ هستند و شامل امکاناتی مانند دکور‌های مجلل، تلویزیون، یخچال، مینی‌بار، مبل، اتاق‌های 2تخته و بزرگ‌تر، تلفن اتاق و حمام خوب است. این هتل‌ها همچنین خدمات و امکانات ویژه‌ای مانند سرویس اتاق، رستوران و بوفه صبحانه، اتاق‌های کنفرانس، خدمات دربان، استخرهای متعدد و جکوزی، مراکز تناسب اندام، پارکینگ، خدمات اسپا روزانه، خدمات لیموزین و مجموعه‌ای از سوئیت‌های ویژه را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید