• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231019
+
-

«لوسیزن» و «های‌سیزن» چیست؟

«لوسیزن» و «های‌سیزن» چیست؟

احتمالا با عبارت «های‌سیزن» یا «لوسیزن» مواجه شده‌اید. به فصل‌های رونق و افول گردشگری، لوسیزن و‌ های‌سیزن می‌گویند. در «های‌سیزن» عموما مقاصد سفر در بهترین شرایط آب و هوایی خود قرار دارند؛ مثلا در نیمه‌دوم سال شهرها، بندرها و جزیره‌های جنوب ایران، در وضعیت «های‌سیزن» قرار دارند، اما برای شهرهای سردسیرمثل تبریز، تابستان «لو‌سیزن» به شمار می‌آیند یا در زمان‌های متصل به تعطیلات رسمی مثل نوروز، بسیاری از مقاصد سفر داخلی در ایران، ‌های‌سیزن محسوب می‌شوند. یا اینکه، در ایران در فصل تابستان به‌ علت تعطیلی مدارس، در مناطق شمال غربی و سواحل دریای خزر چون دارای دمای هوای مناسب‌تری است با اوج مسافرت‌های داخلی روبه‌رو هستیم، در نتیجه قیمت رزرو هتل به نسبت بالاست.

فصل معمولی (Shoulder Season)
مسافرت درست قبل یا بعد از‌ های‌سیزن، می‌تواند یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر باشد که به آن فصل معمولی یا شولدرسیزن می‌گویند. در این دوره، هوا به خوبی فصل ‌های‌سیزن نیست، اما هنوز هم دلپذیر است، ولی گردشگران کمتری در مقصد شما هستند. شولدرسیزن بین «های‌سیزن» و «لوسیزن» است. بسیاری از گردشگران حرفه‌ای، این فصل را بهترین زمان برای مسافرت می‌دانند. در این فصل بلیت لوازم حمل‌ونقل راحت‌تر پیدا می‌شود و همچنین قیمت کمتری نسبت به ‌های‌سیزن خواهد داشت.

لوسیزن یا فصل افول گردشگری
در لوسیزن معمولا به ‌خاطر آب و هوای نامطلوب یا نبود خدمات کامل یا زمان و فصل خاص، مقصد سفر خلوت‌تر از مواقع دیگر سال است. به همین دلیل به ‌خاطر کمتر بودن قیمت‌ها، ممکن است بتوانید در مراکز اقامتی یا هتل بهتری اقامت داشته باشید؛ مثلا در ایران در اوایل پاییز که مدارس، بازگشایی می‌شوند تقاضا برای مسافرت داخلی کاهش چشمگیری دارد؛ در نتیجه این ایام بهترین فرصت برای خانواده‌های فاقد فرزند مدرسه‌رو یا کسانی است که می‌خواهند یک سفر کم‌هزینه را تجربه کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید