• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 4 مرداد 1403
کد مطلب : 230902
+
-

آتش‌سوزی گسترده در کارخانه نخ

آتش‌سوزی گسترده در کارخانه نخ

آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های تولید نخ در یزد که از بامداد چهارشنبه آغاز شده بود مهار شد اما چند ساعت بعد شعله‌های آتش دوباره زبانه کشید و بخش‌های بیشتری از این کارخانه را خاکستر کرد.
به گزارش همشهری، این حادثه دقایق اولیه بامداد دیروز (چهارشنبه) در کارخانه قیام‌نخ واقع در منطقه ویژه شهرک صنعتی یزد اتفاق افتاد. هنوز زمان زیادی از وقوع این حادثه نگذشته بود که آتش‌نشانان خود را به محل حادثه رساندند و عملیات اطفای حریق آغاز شد. سعید پاک سرشت، رئیس آتش‌نشانی یزد در توضیح این حادثه گفت: به‌دنبال اعلام خبر این آتش‌سوزی ۲۱ آتش‌نشان از پرسنل سازمان آتش‌نشانی با ۹ دستگاه خودروی سنگین از ایستگاه‌های سطح شهر یزد به محل حادثه اعزام شدند. او ادامه داد: به‌دلیل گستردگی حادثه در ادامه آتش‌نشانی از شهرداری‌های میبد، مهریز، اردکان و اشکذر نیز خود را به محل آتش‌سوزی رساندند.
با وجود گستردگی آتش‌سوزی آتش‌نشانان دقایقی بعد توانستند آتش را مهار و در نهایت شعله‌های آتش را خاموش کنند.
هرچند آتش‌سوزی خاموش شده بود اما ظهر دیروز این کارخانه بار دیگر طعمه حریق شد و این بار نیز بخش‌های دیگری از آن در آتش سوخت.
رئیس آتش‌نشانی یزد درباره شعله‌ور شدن مجدد کارخانه نخ گفت: آتش‌سوزی اولیه مهار شده بود؛ اما وجود برخی مواد اشتعالزا در کارخانه موجب شعله‌ور شدن مجدد آتش شد و همکارانم موفق شدند بار دیگر آتش‌سوزی را خاموش کنند. او درباره علت اولیه وقوع این حادثه گفت:‌ با اینکه اعلام شده علت آتش‌سوزی انفجار در پست برق بوده اما باید تا بررسی فیلم‌های موجود و نظر کارشناسان صبر کرد.
این حادثه در شرایطی رخ داد که از همان دقایق اولیه امدادگران اورژانس در محل حادثه حاضر شدند اما بنابر اعلام اورژانس یزد این حادثه تلفات یا مصدومی نداشت.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید