• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 22 خرداد 1403
کد مطلب : 227166
+
-

50 مصدوم در آتش‌سوزی کارخانه لاستیک‌سازی

آتش‌نشانی
50 مصدوم در آتش‌سوزی کارخانه لاستیک‌سازی

آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید لاستیک در غرب استان تهران، خسارت سنگینی برجا گذاشت و موجب مصدومیت دست‌کم 50نفر شد.
به‌گزارش همشهری، این حادثه ظهر دیروز (دوشنبه) در کارخانه‌ای در جاده شهریار، در حوالی سعیدآباد اتفاق افتاد. آتش‌سوزی از یکی از انبارهای کارخانه آغاز شده و به سرعت در حال گسترش بود. سوختن لاستیک‌ها در آتش، دود غلیظی ایجاد کرده و این دود از دور مشخص بود. هرچند تعدادی از کارگران کارخانه تلاش کردند تا شعله‌های آتش را خاموش کنند، اما وسعت حادثه بیشتر از آن بود که کاری از آنها ساخته باشد. در این شرایط بود که حادثه به آتش‌نشانی و اورژانس گزارش شد. دقایق کوتاهی از حادثه گذشته بود که گروه‌های امدادی خود را به محل حادثه رساندند. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره این حادثه گفت: این حادثه ساعت12:51 اعلام شد و با وجود اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی شهرداری تهران بود، اما آتش‌نشانان 2 ایستگاه راهی محل حادثه شدند.
او ادامه داد:‌ حدود 300متر از انبار کارخانه دچار آتش‌سوزی شده بود و با توجه به اینکه لاستیک بسیار قابل اشتعال است، آتش به سرعت در حال سرایت به سایر نقاط بود که آتش‌نشانان به همراه عوامل آتش‌نشانی سعید‌آباد اقدامات لازم را برای کنترل حریق و خاموش کردن آن انجام دادند و حدود 2ساعت بعد عملیات به پایان رسید.
این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که حدود 50نفر نیز دچار سوختگی و مصدومیت شدند. محمد‌اسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس استان تهران در این‌باره گفت: با اعلام وقوع این حادثه۱۰آمبولانس و 2اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و اورژانس هوایی و بیمارستان‌های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی نیز به حالت آماده‌باش درآمدند.
او ادامه داد:‌ در این حادثه ۵۰نفر دچار مصدومیت و سوختگی سطحی شده بودند که ۳۲نفر از آنها به مراکز درمانی منتقل شده و سایرین در محل درمان شدند. به‌گفته توکلی، سوختگی اکثر مصدومان سطحی است و حال عمومی آنها مساعد گزارش شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید