• دو شنبه 18 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 1 محرم 1446
  • 2024 Jul 08
یکشنبه 17 تیر 1403
کد مطلب : 229350
+
-

احتمال قتل‌های تازه در پرونده آدمکش‌های اجاره‌ای

دادسرا
احتمال قتل‌های تازه در پرونده آدمکش‌های اجاره‌ای

«برای قتل همسرم 2آدمکش استخدام کردم، اما وقتی به توانایی‌شان شک کردم، آنها اطمینان دادند که قاتلان سریالی هستند و افراد دیگری را هم به قتل رسانده‌اند.»
این تاز‌ه‌ترین اعترافات کارمند بانکی است که برای قتل همسرش 2مرد افغان را اجیر کرده بود. با اظهارات جدید این مرد و به ‌دست آمدن عکسی از گوشی قاتلان اجیرشده این فرضیه که شاید آدم‌کش‌های دستگیرشده قاتلان سریالی باشند مد نظر قرار گرفته است. به گزارش همشهری، 25بهمن سال گذشته و به‌دنبال پیدا شدن جسد زنی میانسال در اتاق‌خواب خانه‌اش در طبقه اول ساختمانی در پایتخت، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت آغاز شد.
مقتول به همراه همسر و 3فرزندش در آن ساختمان زندگی می‌کردند، اما در زمان جنایت هیچ‌یک از اعضای خانواده‌ در خانه حضور نداشتند. کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی به شوهر مقتول مشکوک شدند، چراکه بررسی‌ها نشان می‌داد این زوج از سال‌ها قبل با هم اختلاف داشته اند، طوری که یک‌بار طلاق گرفته بودند، اما مدتی بعد به‌خاطر فرزندانشان دوباره با یکدیگر ازدواج کرده بودند. با این حال اختلافات آنها تمامی نداشت و حتی شوهر مقتول یک‌بار به یکی از همکارانش در بانک گفته بود که برای قتل همسرش به‌دنبال آدمکش می‌گردد. از طرفی، بررسی‌ دوربین‌های بانک(محل کار شوهر مقتول) نشان می‌داد روزی که همسرش به قتل رسیده‌ مدام در حال صحبت با تلفن همراهش بود.
در این شرایط، وی دستگیر شد و در بازجویی‌ها اسرار قتل همسرش را فاش کرد. او گفت: من همه زندگی‌ام را به ‌نام همسرم کرده بودم، اما او حاضر نمی‌شد بخشی از اموال را برگرداند. همین باعث اختلاف ما شده بود و یک ‌سالی می‌شد که تصمیم به قتل او گرفته بودم. وی افزود: ابتدا تصمیم داشتم خودم قرص بخرم و نقشه قتل او را اجرا کنم، اما ترسیدم لو بروم. برای همین، به‌دنبال آدم‌کش اجاره‌ای گشتم تا اینکه 3‌ماه قبل موفق شدم از طریق یکی از دوستانم 2مرد خلافکار پیدا کنم. با آنها چند مرتبه قرار گذاشتم و درباره اجرای نقشه صحبت کردیم. قرار شد مبلغ ۳۰میلیون تومان به آنها بدهم و آدمکشان پس از قتل همسرم، همه طلاهای او را هم که حدود 400میلیون تومان می‌شد، برای خود بردارند. به این ترتیب، آدم‌کش‌های اجاره‌ای نقشه قتل را اجرا کردند، اما تصور نمی‌کردم که پلیس به من مشکوک شود.
به‌دنبال اظهارات مرد جوان، قاتلان اجاره‌ای نیز دستگیر شدند و به قتل زن میانسال اعتراف کردند. تحقیقات از متهمان ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش، همسر مقتول که برای بازپرسی به دادسرای جنایی تهران منتقل شده بود، اظهارات تازه‌ای را نزد قاضی موسی رضازاده، بازپرس جنایی تهران مطرح کرد. او گفت: وقتی 2قاتل را استخدام کردم، تردید داشتم که کارشان را درست انجام بدهند. می‌ترسیدم اشتباه کنند و لو برویم، اما 2مرد افغان به من اطمینان دادند که کارشان حرفه‌ای است. آنها مدعی شدند که قاتلان سریالی هستند و پیش از این، افراد زیادی را به قتل رسانده‌اند. آنها می‌گفتند کارشان بادقت است و هرگز سرنخی به جا نمی‌گذارند. پس از مطرح شدن این ادعا، مأموران به تحقیق از 2آدمکش اجیرشده پرداختند، اما آنها مدعی شدند که کارمند بانک(شوهر مقتول) دروغ می‌گوید. با وجود این، مأموران بار دیگر راهی مخفیگاه متهمان شدند و در آنجا یک گوشی موبایل کشف کردند. گوشی متعلق به یکی از قاتلان اجیرشده بود و تیم جنایی در بررسی آن تصویر پسری جوان را به دست آورد که به‌شدت زخمی شده و خون زیادی از او رفته بود. زمانی که از قاتل اجیرشده در مورد این عکس سؤال شد، وی اظهار بی‌اطلاعی کرد.
با کشف این سرنخ‌ها این فرضیه که آدمکشان اجیرشده قاتلان سریالی هستند قوت یافته است. به این ترتیب، بازپرس جنایی دستور بررسی پرونده افراد گمشده و قتل‌هایی را که بی‌نتیجه مانده صادر کرد تا مشخص شود که آیا آنها قتل‌های دیگری مرتکب شده‌اند یا نه.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید