• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
یکشنبه 17 تیر 1403
کد مطلب : 229331
+
-

میلاد دوباره در استقلال

میلاد زکی‌پور که در 25سالگی از استقلال رفته بود، در 29سالگی برگشت. آمار فصل گذشته او در سپاهان صفر گل و صفر پاس‌گل بوده است

میلاد دوباره در استقلال

بعد از جذب محمدحسین اسلامی، استقلالی‌ها میلاد زکی‌پور را هم جذب کردند تا با 2خرید قطعی تا این لحظه فعال‌ترین و به‌نوعی موفق‌ترین تیم نقل‌وانتقالات لقب بگیرند. تا دیروز (16تیرماه1403) که دقیقا 35روز از پایان لیگ برتر و 16روز از پایان فصل فوتبال ایران گذشته، استقلال تنها تیمی است که توانسته با 2بازیکن جدید به توافق قطعی و عقد قرارداد برسد. سپاهان با جواد آقایی‌پور و محمد علی‌نژاد به توافق رسیده که دومی بازیکن خود سپاهان بوده و به‌طور قرضی در فولاد بازی می‌کرده است. پرسپولیس هم 2قرارداد جدید با 2بازیکن سابق خودش امضا کرده است. میلاد سرلک برای گذراندن خدمت سربازی به ملوان رفته بود که حالا با پایان این دوران باید دوباره در پرسپولیس بازی کند و مرتضی پورعلی‌گنجی نیز به‌دلیل مصدومیت رباط صلیبی از لیست پرسپولیسی‌ها خارج شده بود و حالا دوباره با عقد قراردادی جدید به لیست بازگشته است. به این ترتیب استقلالی‌ها با جذب اسلامی و زکی‌پور از 2تیم اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان، تنها تیمی هستند که 2بازیکن جدید خریده‌اند و برخلاف فصل گذشته که نکونام دائما تکرار می‌کرد این تیم در نقل‌وانتقالات از رقبای خود عقب‌تر است، این بار آبی‌ها کاملا جلوتر از سایر رقبا در حرکت هستند.

   25سالگی رفت، 29سالگی برگشت
میلاد زکی‌پور مدافع چپی است که بعد از جدایی از سپاهان حتی شایعه پیوستنش به استقلال هم شنیده می‌شد. این در حالی بود که او طی سال‌های 95 تا 99 به‌مدت 4فصل در استقلال حضور داشت و با توجه به سابقه استقلالی‌اش بعید به‌نظر می‌رسید در لیست سرخپوشان قرار بگیرد و بتوان این انتقال را جدی گرفت. زکی‌پور که اصالتا مازندرانی و اهل چالوس است، فوتبالش را در نفت تهران آغاز کرد و سپس همراه با علیرضا منصوریان از این تیم به استقلال رفت. بعد از 4فصل بازی در استقلال تحت نظر علیرضا منصوریان، وینفرد شفر، استراماچونی و فرهاد مجیدی نهایتا زکی‌پور از جمع آبی‌ها جدا شد و برای بازی در گل‌گهر به سیرجان رفت. این مدافع چپ‌پا 2سال در گل‌گهر زیرنظر امیر قلعه‌نویی بازی کرد و 2سال هم در سپاهان شاگرد ژوزه مورایس بود. حالا میلاد بعد از 4فصل دوری از استقلال تصمیم گرفته دوباره در 29سالگی به این تیم برگردد و یک‌بار دیگر مدافع چپ آبی‌پوشان باشد. این در حالی است که مدافع چپ استقلال در فصل گذشته یعنی ابوالفضل جلالی بهترین دفاع چپ فصل و سازنده بیشترین گل‌ها بوده است اما رفتن احتمالی او به خدمت سربازی باعث شده جواد نکونام از همین حالا به فکر انتخاب یک جانشین برای این بازیکن باشد.

   فصل23، فصل صفر
میلاد زکی‌پور فصل گذشته 27بازی در لیگ برتر برای سپاهان انجام داد که در 26بازی فیکس بود. عجیب اینکه او طی این 27بازی هیچ گلی نزد و هیچ پاس گلی هم نداد تا آمارهایش تفاوت فاحشی با لیگ‌های گذشته داشته باشد. زکی‌پور فصل قبل از آن با 3گل و 3پاس‌گل روی 6گل سپاهان تأثیر گذاشت و از این لحاظ شرایط بسیار بهتری نسبت به فصول قبل و بعد خودش داشت. او سال 01-1400 با یک گل و یک پاس‌گل و کسب نمره6.86 همراه با تیم گل‌گهر به رتبه85 در جمع بازیکنان لیگ رسید. یک سال بعد و در لیگ بیست‌ودوم‌(02-1401) میلاد با سپاهان 3گل زد، 3پاس‌گل داد و با نمره7.06 به رتبه44 رسید. امسال اما زکی‌پور روی هیچ‌کدام از گل‌های سپاهان تأثیرگذار نبود و با نمره7.07 رتبه‌اش در جمع سپاهانی‌ها چهاردهم و در بین تمامی بازیکنان لیگ برتر هفتادوچهارم بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید