• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229186
+
-

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری بار مسئولیت منع پذیرشی‌ها را به دوش گرفت



بی شک شهروندان تهرانی این روزها شاهد اقدامات گسترده ای هستند که از سوی شهرداری تهران برای ساماندهی معتادان متجاهر در حال اجراست. برنامه‌ریزی‌ها و عملیات های گسترده اجرایی که بار بر زمین مانده سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول در قبال آسیب های اجتماعی هستند که با پذیرش معتادان متجاهر منع پذیرشی همچون زخم باز، دارای بیماری‌های واگیر دار و... نشان داد شهرداری تهران در تلاش است برای بهبود چهره پایتخت، مسئولیت را بر دوش گرفته و عملا گام بلندی در مسیر ساماندهی معضلات اجتماعی بردارد. در این راستا نیز افزایش ظرفیت مراکز یاورشهر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی برای پذیرش معتادان متجاهر شکل اجرایی به خود گرفت.
از یک سال و نیم پیش مقدمات این اتفاق فراهم شد. در راه حل ها، طرح‌ها و نظام‌های تدوین شده خلاقیت‌هایی وجود داشت و تمرکز سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی بر برداشتن باری بود که در نگاه اول وظیفه شهرداری نیست، اما این سازمان به خوبی محوریت این حوزه را برعهده گرفت و بقیه دستگاه‌ها نیز ذیل قرارگاه اجتماعی شهر تهران قرار گرفتند تا اتفاق خوبی در این زمینه رخ دهد. در پی تلاش‌های شبانه‌روزی دست اندرکاران سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی نیز شاهد بودیم که دکتر زاکانی به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در بحث آسیب‌های اجتماعی معرفی شد تا منجر به تحقق یکسان‌سازی و هم‌افزایی دستگاه‌ها در ادامه مسیر شود، که در این زمینه سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی نقش ویژه ای ایفا کرد و می‌کند.
تمرکز سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی بر ساماندهی معتادان متجاهر به‌خوبی اتفاق افتاده به نحوی که در روزهای اخیر، کم شدن حضور معتادان در سطح شهر را مشاهده می‌کنیم. بی‌شک دیدن این صحنه یک پشت صحنه زیباتری دارد که عملا سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی یک سیکل و چرخه علمی و دقیق را در این زمینه طراحی، تدوین و اجرا می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید