• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 13 تیر 1403
کد مطلب : 229006
+
-

ایران – ویتنام در کریدور گردشگری

چند هفته پس از لغو روادید یکجانبه ایران با 28کشور خارجی، هیأت گردشگری ایران با حضور 10تورگردان ایرانی و مدیران معاونت گردشگری کشور به ویتنام رفت تا در دیدار با مقامات آن کشور و تورگردانان ویتنامی مسیر گردشگری ایران – ویتنام را راه‌اندازی کند.
به گزارش وزارت میراث فرهنگی، مقامات گردشگری ویتنام از علاقه مردم این کشور به ایران با عنوان سرزمین «پارس» و علاقه آنها به «قصه‌های هزار و یک شب» سخن گفتند و مقامات گردشگری ایران نیز در دیدارهای خود از مسئولان ویتنام درخواست برقراری پرواز مستقیم میان 2کشور داشتند.
چندی قبل مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی از برگزاری رویدادهای «Road show» با کشورهای جنوب شرق آسیا خبر داد تا فعالان گردشگری ایران با فعالان گردشگری کشورهای شرق آسیا به مذاکرات دوجانبه‌ای برای برقراری مسیرهای گردشگری و تسهیل سفر گردشگران 2کشور بپردازند. حالا نخستین رویداد در ویتنام برگزار شده که 80شرکت گردشگری در آن حضور دارند.
علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز که همراه با این هیأت به ویتنام سفر کرده است با «هوآنگ دائو کوآنگ» معاون وزیر گردشگری و ورزش کشور ویتنام نیز دیدار کرد.
در این دیدار، اهمیت آشنایی مردم 2کشور نسبت به ظرفیت‌های گردشگری یکدیگر، برگزاری و تداوم نشست‌های مشابه، ابراز امیدواری نسبت به برقراری پروازهای مستقیم، اشاره به لغو روادید از طرف ایران، تقویت نقش بخش خصوصی گردشگری، بهره‌مندی از ظرفیت‌های صنایع‌دستی ایران، ورود این موضوع به سند همکاری متقابل و امضای سند خواهرخواندگی ازجمله موضوعاتی بود که از سوی معاون گردشگری ایران با معاون وزیر گردشگری ویتنام مطرح شد.
هوآنگ دائو کوآنگ، معاون وزیر گردشگری و ورزش ویتنام نیز با اشاره به تمایل نسبت به امضای سند گردشگری، از حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویتنام به‌منظور برگزاری مراسم‌، نمایشگاه‌ها و هفته فیلم برای توسعه همکاری‌های گردشگری قدردانی کرد.
او گفت: در ویتنام ایران را با نام «پارس» می‌شناسند و مردم ویتنام قصه‌های هزار و یک شب را می‌دانند. دائو کوآنگ همچنین برای انجام تبلیغات ایران در ویتنام اعلام آمادگی کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید