• سه شنبه 12 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 25 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 02
سه شنبه 12 تیر 1403
کد مطلب : 228880
+
-

مهلا محمدزاده، مدیر جوانی جمعیت شهرداری تهران

هم افزایی با شهرداری برای جوانی جمعیت

ستاد جمعیت شهرداری تهران در راستای وظایف قانونی که برای شهرداری‌ها درقانون جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است، سال گذشته در اداره کل سلامت شهرداری تهران شکل گرفت. دلیل استقرار دبیرخانه جوانی جمعیت در این اداره کل، پوشش موضوعات مرتبط با خانواده، فرزند وتربیت آن و نیز ازدواج در مجموعه ساختار اداره کل سلامت بود واز این‌رو، با تصمیم وحکم شهردار تهران دبیرخانه جوانی جمعیت به عنوان تکمیل کننده زنجیره ماموریت‌‌های اداره سلامت به این اداره کل واگذارشد.

سال گذشته برای نخستین بار در حوزه فرهنگ‌سازی موضوع جوانی جمعیت و ترویج و تشویق به فرزندآوری،نشست‌های مختلفی با متخصصان برگزار و محتواهای مناسب اجتماعی - فرهنگی - رسانه‌ای استخراج و درسطح شهر تهران اکران شد. علاوه بر این، در مناطق ۲۲ گانه تکلیف شد که همه برنامه‌های اداره سلامت باید دارای پیوست فرزند، تکریم مادر و فرزندآوری و موضوعات و مباحث مرتبط با آن باشد وهیچ برنامه‌ای بدون محتوا و پیوست رسانه‌ای در این بخش اجرا نشود.
تلاش کردیم همه اداراتی که کار فرهنگی در شهر انجام می‌دهند پیوست جمعیت و تکریم فرزندی و مادری و موضوعات جوانی جمعیت را اجرا کنند. علاوه‌بر این تکالیف دیگری مانند ارائه تخفیفات شهری است که در دستور کار است و براساس قانون به مادران دارای 3فرزند به بالا تعلق می‌گیرد. در بخش کارکنان شهرداری تهران در ذیل بسته خرسندساز که در اختیار همه پرسنل شهرداری تهران قرار دارد، بسته نوبهار را تعریف کردیم و برای کارکنانی که به‌تازگی دارای فرزند شده‌اند هدیه و بسته‌ای در‌نظر‌گرفته شد تا با استفاده ازآن بتوانند نیازمندی‌های خود و فرزند نورسیده را تامین کنند.
سعی کردیم با برقراری ارتباط با ستاد ملی جمعیت از ظرفیت این ستاد برای راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت استفاده کنیم و در این راستا با همکاری بین بخشی با سازمان صدا و سیما، وزارت ارشاد، وزارت بهداشت، بنیاد ۱۵ خرداد و دیگر مجموعه‌های مرتبط با موضوع جوانی جمعیت هم افزایی در حوزه جمعیت ایجاد و در صدد تعریف بسته‌‌های حمایتی برای مادران دارای ۳ فرزند و بیشتر هستیم. این تعاملات می‌تواند همه دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها را ذیل ستاد ملی جمعیت با یکدیگر هم افزا کند تا این قانون به نحو درست و منطقی اجرا شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید