• سه شنبه 12 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 25 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 02
سه شنبه 12 تیر 1403
کد مطلب : 228873
+
-

فرزانه بشردوست، دبیر کانون سالمندان مناطق ۲۲ گانه تهران

تاسیس کانون‌های سالمندی؛ یک اتفاق بزرگ

تاسیس کانون‌های سالمندی؛ یک اتفاق بزرگ

با توجه به شیب تند افزایش سن در کشور وقرارگرفتن تهران به عنوان سومین شهرسالمند کشور، مسئولان به خصوص شهرداری تهران و اداره سلامت اقدامات وتمهیداتی را در سال‌‌های اخیر دنبال کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به تاسیس و راه‌اندازی کانون‌های سالمندی پایتخت اشاره کرد. اکنون مفتخرهستیم که اعلام کنیم هیچ محله‌ای درپایتخت وجود ندارد که در آن کانون سالمندی شکل نگرفته باشد و این کانون‌ها برای سالمندان وخانواده‌های آنان درمحله برنامه اجرا نکرده باشند. اقدامی که می‌توان با اندک پایشی در مورد نتایج آن به این نتیجه رسید که تا چه اندازه سالمندان شرکت کننده در این برنامه‌ها به نسبت قبل شادتر و با انگیزه و روحیه بهتری زندگی می‌کنند.

معتقدم ایجاد تشکل‌های اجتماع محور و مردمی در حوزه‌هایی که در گذشته کمترمورد توجه مسئولان قرارداشته است یکی از اتفاقات مبارک وموضوعاتی است که شهرداری تهران به آن توجه کرده است. شکل گرفتن این کانون‌ها که به عنوان حلقه‌‌های اتصال میان جوامع مردمی وبدنه مدیریتی و تصمیم‌گیر درشهر به شمار می‌روند توانسته است، به مدیران شهری اطلاعات مورد نیاز از خواسته‌ها، مطالبات و نیازمندی‌‌های جامعه سالمندان را منتقل کند تا مدیران شهری بتوانند براین اساس تصمیمات وسیاست‌هایی را اتخاذ کنند که دربرگیرنده پاسخ به خواسته‌‌های تاریخی سالمندان تهرانی باشد.
خارج کردن سالمندان از انزوا، گوشه‌نشینی و تنهایی و وارد کردن آنان به خیابان و جوامع مردمی اقدامی است که درسال‌های اخیر به عنوان یک رویکرد مبنایی از سوی اداره سلامت به نمایندگی از شهرداری تهران در قالب دورهمی‌هایی مانند دوشنبه‌‌های سالمندی و یاد ایام در دستور کار قرار گرفت و امروز به جرات می توان گفت خروجی این اقدام داشتن سالمندانی با زندگی سلامت‌تر و روحیه‌ای شادتر از گذشته است.
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید