• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 28 دی 1402
کد مطلب : 216004
+
-

افزایش میانگین سن سالمندی در تهران

سلامت
افزایش میانگین سن سالمندی در تهران

آیین اختتامیه چهارمین دوره رویداد بازی‌های نشاط سالمندی با حضور شهردار تهران در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد و علیرضا زاکانی گفت که مدیریت شهری مکلف به خدمتگزاری به سالمندان است.
 به گزارش همشهری، هرم جمعیتی نشان می‌دهد که شیب سالمندی در کشور تند است و پیش‌بینی می‌شود سال1420، جمعیت سالمندی کشور به 20درصد می‌رسد و از این‌رو ضرورت دارد در راستای نشاط و سلامت سالمندی گام‌هایی برداشته شود. شهردار تهران در این مراسم گفت: «سالمندان افتخار ما هستند، چرا که گذشته و عمر خود را صرف آبادانی کشور کرده‌اند و حال نوبت ماست که نوکر و خدمتگزار شما باشیم. سالمندان با حضور در این رقابت‌ها نشاط و سرزندگی را به جامعه تسری می‌دهند و امیدواریم که ثمره آن در شکل‌گیری جامعه بانشاط و با کیفیت از هر جهت مؤثر باشد.»

ارائه خدمات ویژه به سالمندان
افزایش سن سالمندی در کشور به‌طور میانگین 11درصد اما در تهران 13درصد است و در برخی از مناطق (6، 14 و 16) میانگین به عدد 16 هم می‌رسد. شهردار تهران با بیان این مطلب تأکید کرد: «تلاش ما این است که شهر را مناسب‌سازی‌ و همچنین خدمات ویژه در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقلی و .‌.. ارائه کنیم و در باشگاه سالمندی به‌زودی این موارد اطلاع‌رسانی خواهند شد.» زاکانی ایجاد چندین مرکز سالمندی را ضروری دانست و گفت: «در مراکز سالمندی موردنظر تلاش بر این است که تمام امکانات مورد نیاز (تفریحی، سلامت و ...) ایجاد شود که بتوانیم خدمات متمرکز با کیفیتی به سالمندان ارائه کنیم. همچنین امیدوارم این رویدادها که موجبات نشاط شما را فراهم می‌کنند تداوم داشته باشند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید