• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 11 تیر 1403
کد مطلب : 228728
+
-

خودروی ارزان‌قیمت وارد می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارز تخصیصی برای بخش صنعت در سال گذشته ۲۹.۵میلیارد دلار تعیین شده بود، اما تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۳میلیارد دلار افزایش یافت. عباس علی‌آبادی با اشاره به برنامه‌ریزی درخصوص خودروی ارزان‌قیمت، گفت: برای افزایش بهره‌وری خودروسازان داخلی باید خودروهایی در مقیاس ارزان‌تر وارداتی در اختیار مردم قرار گیرد. پیش از این واردات برای خودروهایی که قیمت آنها بالاتر از ۱۰هزار دلار بوده است، صورت می‌گرفت، اما اکنون در تلاش هستیم تا زمینه واردات خودروهای قیمت مناسب و باکیفیت را فراهم کنیم.
او افزود: خودروهای باکیفیت و ارزان‌قیمت وارداتی، رقابت‌پذیری را افزایش می‌دهند؛ ضمن اینکه برای ارتقا و کیفیت خودروها یکی از مولفه‌ها رقابت‌پذیری است. مولفه‌های دیگری نیز تأثیر‌گذار است تا تولید منطقی‌تر شود؛ نه‌تنها خودروی ارزان‌قیمت، بلکه باید در همه محصولات و کالاها فاکتور قیمت و کیفیت را درنظر بگیریم. علی‌آبادی از ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای جانبازان خبر داد و گفت: واردات خودرو برای جانبازانی که در گذشته ثبت‌نام کرده بودند، فراهم شده است تا به‌زودی انجام شود، هرچند این امر زمان‌بر است. وی افزود: در حال حاضر اولویت برای جانبازان بالای ۷۰درصد است.
به گزارش همشهری، این اظهارنظر در حالی بیان می‌شود که در ماه‌های اخیر اختلاف بر سر واردات خودروی خارجی و حتی دست‌دوم و کارکرده هم به چالش بین وزارت صمت و بانک مرکزی تبدیل شده است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که منظور وزیر صنعت، معدن و تجارت از واردات خودروی ارزان‌قیمت چیست و شامل کدام خودروها خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید