• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 11 تیر 1403
کد مطلب : 228694
+
-

رعد و برق به دادشان رسید

آلمان، مدعی اصلی قهرمانی دل همه را برده است

رعد و برق به دادشان رسید

آلمان همچنان زیباترین تیم این دوره یورو ماند. میزبان مقابل دانمارک شایستگی پیروزی با بیش از اختلاف 2گل را داشت. در مسابقه‌ای که باران شدید و رعد و برق در نیمه‌اول آن وقفه انداخت، دانمارکی‌ها خوش‌شانس بودند که آب و هوا به کمک‌شان آمد. آنها در همان 15دقیقه ابتدایی یک گل خوردند که VAR آن را مردود اعلام کرد. تونی کروس هم در ۱۳دقیقه اول بازی با دانمارک ۴خلق موقعیت داشت که بیشتر از آمار همه بازیکنان انگلیس در کل مسابقات یورو۲۰۲۴ بود. اما در طرف مقابل، راسموس هویلوند در ۱۵دقیقه نخست هیچ‌گونه لمس توپی در میدان نداشت و کسپر اشمایکل، دروازه‌بان دانمارک، در ۱۱دقیقه ابتدایی 4مهار به ثبت رساند. در این دقایق رعد و برق به میدان آمد و جلوی اشتهای آلمانی‌ها را گرفت. یک خبر خوشحال‌کننده دیگر برای هواداران آلمانی و همینطور همه فوتبال‌دوستان جهان این است ‌که بعد از صعود آلمان به مرحله بعد، آنها می‌توانند یک بازی دیگر هم تونی کروس را ببینند چون این بازیکن پس از پایان این رقابت‌ها از فوتبال خداحافظی می‌کند. کروس در این 4بازی از یورو، 412پاس صحیح ارسال و موقعیت‌های زیادی خلق کرده است.


دانمارک با تساوی در هر 3 بازی گروهی خود، بدون کسب برد از یورو2024 خارج شد. وایکینگ‌ها از 16بازی اخیر خود در جام جهانی و یورو، فقط 3پیروزی کسب کرده‌اند با 7تساوی و 6شکست. آنها در 8بازی اخیر خود بدون برد بودند (4شکست و 4تساوی).

این پنجاهمین بازی ملی هاورتس بود (18گل). تنها فولکروگ (7) در دوره ناگلزمان بیش از این مهاجم آرسنال (6) برای مانشافت گل زده
است.

جمال موسیالا سه‌گله شد. تنها وین رونی (4) در یورو پیش از 21سالگی بیشتر از او گل زده است. جمال در این 4بازی بیش از 29بازی ملی اول خود موفق به گلزنی شد.

گل هاورتس از روی نقطه پنالتی پنجمین گل پنالتی آلمان در یورو بود. فقط هلند و فرانسه گل‌های بیشتری (هر دو 6گل) از روی این نقطه زده‌اند. همچنین این چهارمین گل هاورتس در این رقابت‌ها بود، فقط کلینزمان و گومز (هر دو 5گل) گل‌های بیشتری از او دارند.

آلمان با میانگین سنی 29سال و 117روز، مسن‌ترین ترکیب اصلی خود را در یورو پس از تساوی یک - یک مقابل رومانی در یورو2000 (30سال و 86روز) به میدان فرستاد.

مانوئل نویر سی‌و‌هشتمین بازی خود را برای آلمان در یک رقابت بزرگ (جام جهانی و یورو) انجام داد که به‌طور مشترک با باستین شواین اشتایگر یک رکورد را دارند. این نوزدهمین حضور او در مسابقات قهرمانی اروپا بود که یک رکورد بین آلمانی‌ها محسوب می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید