• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 7 تیر 1403
کد مطلب : 228415
+
-

نهضت ملی مسکن به ثمر رسید

طبق آمارهای وزارت راه‌وشهرسازی در عمر 31ماهه نهضت ملی مسکن 626هزارو791واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است

گزارش
نهضت ملی مسکن به ثمر رسید

احمد میرخدایی- روزنامه‌نگار

دیروز در هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن که به ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری و مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی برگزار شد، همراه با افتتاح ۶۶هزارو۷۹۱واحد نهضت ملی مسکن، ۵۱هزارو۷۴۰ قطعه زمین نیز به متقاضیان واجد شرایط جدید واگذار شد.به‌گزارش همشهری، در قانون جهش تولید مسکن، دولت مکلف شده بود با استفاده از زمین رایگان دولتی و تسهیلات تکلیفی بانک‌ها، برای تولید 4میلیون واحد مسکونی در یک دوره 4ساله برنامه‌ریزی کند و نهضت ملی مسکن طرحی بود که دولت سیزدهم برای اجرای این قانون ایجاد کرد. آخرین آمارها از واگذاری 23.6درصد از کل واحدهای آغاز شده نهضت ملی مسکن حکایت دارد.

626هزار خانه تحویل شد
آمارهای وزارت راه‌وشهرسازی حاکی از این است که با گذشت 2سال و 7‌ماه از عمر این نهضت، کلنگ احداث ۲میلیون‌و۶۵۳هزار مسکن به زمین خورده و از این تعداد تا آخر خرداد امسال ۵۶۰هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است. البته واحدهای تازه افتتاح شده که دیروز در شورای‌عالی مسکن رونمایی شدند نیز باید به این آمار اضافه شوند. با این حساب، مجموع واحدهای تحویل داده شده از سوی نهضت ملی مسکن به 626هزارو791واحد می‌رسد که معادل 23.6درصد واحدهای در دست ساخت و 15.7درصد کل تعهد دولت است.

125هزار قطعه زمین‌ عرضه شد
همزمان با اجرای نهضت ملی مسکن و واگذاری زمین در بخش مسکن روستایی و خودمالکی، واگذاری زمین به خانوارهای واجد شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت که طبق آخرین آمارهای وزارت راه، تا پایان خرداد امسال 74هزار قطعه تحویل خانوارها شده است. در این مورد هم با احتساب واگذاری ۵۱هزارو۷۴۰  قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جدید در رویداد دیروز شورای‌عالی مسکن، تعداد کل زمین‌های واگذار شده به 125هزارو740 قطعه رسید.
 




 

این خبر را به اشتراک بگذارید