• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225130
+
-

زن تحصیلکرده راننده سارقان بود

داخلی
زن تحصیلکرده راننده سارقان بود

2مرد لباس پلیس می‌پوشیدند و نقش مأمور را بازی می‌کردند و با همدستی زنی که نقش راننده آنها را بازی می‌کرد دست به سرقت و اخاذی از طعمه‌هایشان می‌زدند.
به‌گزارش همشهری، از اسفند‌ماه سال گذشته گزارش سرقت و اخاذی‌های سریالی اعضای یک باند در پوشش مأمور به پلیس پایتخت اعلام شد. یکی از مالباخته‌ها در توضیح ماجرا گفت: در حال رفتن به خانه‌ام بودم که خودروی پرایدی راهم را سد کرد. زنی پشت فرمان بود و 2مرد جوان نیز لباس پلیس بر تن داشتند. آنها برگه‌ای به من نشان دادند که حکم جلب من بود. می‌گفتند باید همراه آنها به اداره پلیس بروم. می‌گفتند گزارش شده که من تخلف کرده‌ام. از آنجا که آنها لباس پلیس بر تن داشتند و تجهیزات نظامی همراهشان بود، سوار ماشین شدم، اما در بین راه با تهدید، اموال قیمتی‌ام مانند پول، طلا و دلارهایی را که همراهم بود به سرقت بردند. سپس مرا به بیرون از ماشین پرتاب کردند. تحقیقات برای دستگیری این گروه ادامه داشت تا اینکه در آخرین سرقت خود، ‌مالباخته متوجه شد که آنها مأموران قلابی هستند. او که ورزشکار بود با متهمان درگیر شد و طولی نکشید که مردم جمع شدند تا مانع فرار سارقان شوند. هرچند 2مردی که نقش پلیس را بازی می‌کردند، متواری شدند، اما زنی که راننده بود نتوانست از دست مردم فرار کند و دستگیر شد.
این زن دستگیر شد و اگرچه اصرار داشت بی‌گناه است و مأموران قلابی را نمی‌شناسد، اما در ادامه تحقیقات به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد. او گفت: من تحصیلکرده‌ام و زندگی خوبی داشتم، اما چند سال قبل همسرم معتاد به شیشه شد و زندگی‌مان رو به تباهی رفت. شوهرم اصرار کرد تا با او و دوستش همراه شوم تا کسی به آنها مشکوک نشود. ابتدا قبول نمی‌کردم، اما بعد به‌خاطر عشقی که به او داشتم ناچار شدم برای نخستین‌بار در راه خلاف قدم بگذارم و با همسرم همراه شوم.
با اطلاعاتی که این زن در اختیار پلیس قرار داد، 2مأمور قلابی دستگیر شدند. شوهر این زن گفت: سال91 بود که با دوستان ناباب معاشرت کردم و معتاد به شیشه شدم. با اصرار آنها وارد دنیای سارقان شدم و رفته‌رفته به یک سارق حرفه‌ای تبدیل شدم. آخرین‌بار اما به جرم خرید و فروش شیشه دستگیر شدم و چون 200گرم شیشه همراهم بود به 27سال حبس محکوم شدم. درخواست عفو دادم که به 13سال و نیم حبس تبدیل شد. وی ادامه داد: سال1402 با سپردن وثیقه از زندان مرخصی گرفتم، اما چون نتوانستم کار مناسبی پیدا کنم، ‌ناچار شدم با همدستی دوستم نقشه خلاف بکشم. از همسرم هم خواستم تا با ما همراه شود و نقش راننده را بازی کند. وی ادامه داد: سوژه‌هایمان را از میان اتباع خارجی و افراد دیگر انتخاب می‌کردیم تا به بهانه‌ دستگیری آنها دست به سرقت و اخاذی بزنیم. اعضای این باند پس از اقرار به سرقت بازداشت شدند و تحقیقات تکمیلی زیرنظر قاضی مصطفی تقی‌زاده، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت ادامه دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید