• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225052
+
-

به توصیه این و آن خط تلفن نمی‌دادیم

به توصیه این و آن خط تلفن نمی‌دادیم

در دهه60 به‌دلیل جنگ و مشکلات ناشی از آن توسعه شبکه مخابرات و تلفن بسیار کند بود. کمبود خطوط تلفن و تقاضای زیاد باعث شده بود قیمت یک خط تلفن معادل قیمت یک خانه کوچک یا خودرو شود. از این‌رو واگذاری خط تلفن دولتی به این آسانی نبود و سازوکار خودش را داشت. نبوی که در سال‌های اول دهه 60وزیر پست و تلگراف و تلفن بوده، درباره ضابطه‌مندی واگذاری تلفن می‌گوید: «یکی از کارهایی که در آن دقت زیادی داشتیم رعایت ضابطه در واگذاری تلفن بود. خط تلفن‌هایمان محدود بود و متقاضی‌مان زیاد! به همین دلیل سعی می‌کردیم ضابطه را مراعات کنیم و به کسی خارج از نوبت تلفن نمی‌دادیم. واگذاری تلفن به مسئولان را «سرویس» نام گذاشته بودیم، یعنی فرد تا زمانی که مسئول بود آن خط تلفن به‌عنوان سرویس در اختیارش قرار می‌گرفت و به محض اینکه مسئولیتش تمام شد، قرص و قاطع آن خط تلفن را از فرد می‌گرفتیم. در این زمینه با آقای هاشمی که آن ایام ریاست مجلس را عهده‌دار بود هماهنگ کرده بودیم و این کار را انجام می‌دادیم و مراقب بودیم که به هیچ وجه براساس توصیه این و آن به کسی خط تلفن ندهیم.»

گلایه مردم را به گوش مسئولان می‌رسانم
سید مرتضی نبوی از 55سال پیش در محله منیریه زندگی می‌کند و بسیاری از اهالی او را می‌شناسند. او که مشتری ثابت بازار میوه و تره‌بار محله است درباره گلایه مردم از گرانی‌ها می‌گوید: «هر وقت برای خرید به بازار میوه و تره‌بار محله می‌روم، مردمی که مرا می‌شناسند، از گرانی گلایه می‌کنند و می‌گویند به مسئولان بگویید گرانی خیلی ما را اذیت می‌کند، به فکر مردم باشید و... .» او در پاسخ به این سؤال که گلایه‌ها را چطور به مسئولان منتقل می‌کنید می‌گوید: « اعضای مجمع با نمایندگان، وزرا و مسئولان قضایی ارتباط دارند. من در جلسه‌ها این گلایه‌ها را از طرف مردم مطرح می‌کنم.»

آقا سید محمدرضا مونس بابا
سید محمدرضا، آخرین فرزند سیدمرتضی نبوی است. نبوی می‌گوید: «‌آقا محمد‌رضا حافظه خوبی دارد و اشعار مذهبی و آیات قرآن را به خوبی حفظ می‌کند. حالا که همه بچه‌ها به سر زندگی‌شان رفته‌اند، انیس و مونس ماست.»

این خبر را به اشتراک بگذارید