• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224683
+
-

سینمای ایران

«آبی روشن» پروانه گرفت
‌پروانه نمایش فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی محمدحسین میری صادر شد و به‌زودی در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد. مهران احمدی، مهران غفوریان، سارا حاتمی، مرتضی امینی‌تبار، روح‌الله زمانی، علی‌اکبر اصانلو، کاظم هژیر آزاد، سامان مهکویه و چند بازیگر دیگر در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: کشف یک فیروزه کمیاب، زندگی یونس را که صاحب معدن، معتمد و بزرگ شهر است، وارد مسیر مخاطره‌آمیزی می‌کند. این فیلم سینمایی در چهل‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر اکران شد، مورد استقبال منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفت و نامزد بهترین نقش اول زن، بهترین طراحی صحنه، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلمبرداری و بهترین صداگذاری شد.
«آبی روشن» محصول مشترک سازمان هنری رسانه‌ای اوج، بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) است و فیلمنامه آن را امیر ابیلی و داوود گنجوی نوشته‌اند.

«گیج‌گاه» برنده جایزه نتپک شد
فیلم سینمایی «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی حنیف سروری و میرولی‌اله مدنی برنده جایزه نتپک از بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو در کره‌جنوبی شد. نتپک(NETPAC) یک سازمان پیشرو برای کشف و ترویج سینمای آسیاپاسفیک است که در سال۱۹۹۰ در دهلی‌نو تأسیس شده است. در«گیج‌گاه» بازیگرانی چون حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، سیاوش چراغی‌پور، جمشید آریا(هاشم‌پور)، فرهاد آئیش، حسن رضایی و شادروان رضا صفایی‌پور حضور دارند.

سینما‌داران فقط یک ژانر را می‌پسندند
جلیل اکبری صحت، تهیه‌کننده فیلم «عروسک»: دوستان گروه هنر و تجربه خیلی به اکران فیلم کمک کردند، ولی واقعیت این است که اصلا رضایتی از اکران ندارم. اکران سینمای ایران به شکلی طراحی شده که فقط یک‌سری فیلم‌ها امکان فروش داشته باشند؛ همه سانس‌ها در اختیار این دست آثار قرار می‌گیرند. به ‌نظر می‌رسد که سینمای ایران در حوزه سینماداری فقط یک مدل فیلم می‌پسندد و هیچ مدیریتی هم از سوی دولت صورت نمی‌گیرد. / ایلنا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید