• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224677
+
-

از‌«افعی تهران» تا «مرد هزارچهره»

نگاهی به شکایت‌هایی که از سریال‌های مختلف شده است

گزارش
از‌«افعی تهران» تا «مرد هزارچهره»

 شهاب مهدوی- روزنامه‌نگار
صفحه‌آرا: بهروز قلی‌پور

شکایت از فیلم‌ها و سریال‌ها اتفاق تازه‌ای در کشور نیست. بارها پیش آمده که صنفی، قومی یا نهاد و سازمانی به موضوعی در فیلم یا سریالی معترض شده‌اند و برای نشان‌دادن جدیت‌شان و جلوگیری از به روال تبدیل‌شدن انتقاد از خودشان، قضیه را از طریق قوه قضاییه پیگیری کرده‌اند.
 این نوع شکایت‌ها هم معمولا هیچ نتیجه مشخصی ندارند و در اغلب موارد با عذرخواهی رسمی عوامل در خلوت یا جلوت، قضیه ختم‌به‌خیر می‌شود. همانطور که اشاره کردیم، کارکرد اصلی این شکایت‌ها پیشگیری از تکرار اتفاقات مشابه در آینده است.
در جدیدترین مورد از این شکایت‌ها، وزارت آموزش و پرورش از دست‌اندرکاران و سازندگان سریال شبکه نمایش خانگی «افعی تهران» شکایت کرده است.
در یکی از قسمت‌های سریال «افعی تهران» آرمان بیانی (با بازی پیمان معادی) پس از سال‌ها با ناظم دوران مدرسه‌اش که بچه‌ها را به باد کتک می‌گرفته است مواجه می‌شود و با یادآوری خاطرات کتک‌هایی که از وی خورده، قصد دارد از او انتقام بگیرد.
عده‌ای این صحنه را تنزل شأن و منزلت متولیان آموزش و پرورش دانسته و از نمایش آن انتقاد کرده‌اند. در سوی مقابل، عده‌ای دیگر با اشاره به متداول‌بودن تنبیه بدنی در مدارس کشور، خصوصا در سال‌های دور، این مسئله را اشاره درستی به عمق لطمه تنبیه بدنی بر روح انسان ارزیابی کرده‌اند. سریال‌های دیگری هم بوده‌اند که شاکیانی داشته اند.‌



 

این خبر را به اشتراک بگذارید