• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224682
+
-

«لایه‌های دروغ» ‌«تاوان» شد

پلان
«لایه‌های دروغ» ‌«تاوان» شد

تهیه‌کننده فیلم «لایه‌های دروغ» که 3سال قبل در جشنواره فجر نمایش داده شده بود، بیان کرد که این فیلم پس از تدوین دوباره با نام «تاوان» راهی اکران شده است.
محسن صرافی، تهیه‌کننده این فیلم در گفت‌وگو با ایسنا درباره تغییر اسم فیلم و اینکه آیا بازخوردهای جشنواره منجر به این تصمیم شده است بیان کرد: بازخوردهای جشنواره بیش از آنکه مبتنی بر خود فیلم باشند فرامتنی بود و برای من قابل اعتنا نبود.
در این مدت فیلم در چند جشنواره بین‌المللی «ژانر» شرکت داشت و در بخش کارگردانی و فیلمبرداری جایزه‌هایی کسب کرد. این نشان می‌دهد فیلم ظرفیت‌هایی داشته که باید شناسایی می‌شد، ولی ما منتقد «ژانر» در ایران نداریم.
وی افزود: این فیلم با تدوین دوباره اکران می‌شود و علاوه بر تدوین، موسیقی و صداگذاری آن نیز اصلاح شده است. این تغییرات براساس الگوهای فرهنگی و بومی انجام شده است. صرافی در پاسخ به اینکه آیا تغییر اسم فیلم به‌خاطر تداعی نشدن حاشیه‌های جشنواره فجر بود گفت: اصلا اینطور نبود و به آن حاشیه‌ها اعتباری نمی‌دهم.
واقعیت این است که اگرچه «لایه‌های دروغ» ترجمه عنوان اصلی فیلم است، به ‌دنبال واژه‌ای تک‌سیلابی برای اکران در ایران بودیم که بیشتر در ذهن بماند و هم اینکه اسم فیلم باید به آن بیاید. فکر کردیم اگر قرار است فیلم در ایران اکران شود، نامی را انتخاب کنیم که به این دو مورد نزدیک باشد. ‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید