• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 8 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223604
+
-

جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا

رقابت در دنیای فناوری و اقتصاد دیجیتال جهان با افزایش دعواهای حقوقی شبیه یک جنگ تجاری تمام‌عیار شده، چراکه رقابت چین و آمریکا به قدری جدی شده که آینده را با ابهام‌های زیادی مواجه ساخته است. تیک‌تاک از عملیات انتحاری در بازار آمریکا خبر می‌دهد و پیشروی برند هواوی باعث شده که جنگ تراشه‌ها بین واشنگتن و پکن بالا بگیرد.
به گزارش همشهری، شرکت مادر اپلیکیشن تیک‌تاک خبر داده که در بدترین سناریو این اپلیکیشن را در آمریکا تعطیل می‌کند تا اینکه آن را به یک خریدار بالقوه آمریکایی بفروشد. مدیرعامل تیک‌تاک می‌گوید: تصمیم داریم در مبارزه حقوقی علیه قانونی که توسط رئیس‌جمهور آمریکا امضا شده و برنامه ویدئوی کوتاه محبوب ۱۷۰میلیون آمریکایی را ممنوع می‌کند پیروز شویم. از سوی دیگر، تحقیق‌ها نشان می‌دهد جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی مجهز به مدلی از پردازنده پیشرفته ساخت چین هستند که توانایی این شرکت چینی برای حفظ تولید تراشه جنجالی را منعکس می‌کند.
براساس گزارش بلومبرگ، برای هواوی این گام دیگری به‌سوی بازسازی کسب‌وکاری است که با تحریم‌های دوران ترامپ نابود شد. این شرکت، از نظر سهم بازار چین، در سه ماهه اول امسال با اپل برابری کرد که نشان‌دهنده ضعیف شدن سهم سازنده آیفون در این بازار طی ماه‌های اخیر است. خبر دیگر اینکه بنیانگذار چینی برند شیائومی خبر داده که بیش از ۷۵هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰هزار تحویل در ماه ژوئن را هدف قرار داده است. رویترز گزارش داده که این اقدام شیائومی به جنگ قیمت خودروهای برقی در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان دامن می‌زند.
اما به بازار انرژی دنیا نگاه کنید که وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرده صادرات گاز طبیعی مایع این کشور ممکن است در 4سال آینده متوقف شود. برخی گزارش‌ها هم حکایت از آن دارد که  آلمان با مبادلات تجاری 12میلیارد دلاری، دیگر یکی از 5کشور برتر جهان نیست و چین و هند قدرت‌های نوظهور هستند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید