• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222950
+
-

دستگیری قاتل سریالی و راهزن نیجریه‌ای

دستگیری قاتل سریالی و راهزن نیجریه‌ای

قاتل سریالی نیجریه‌ای که بعد از سرقت اموال قربانیانش، آنها را می‌کشت و اجسادشان را دفن می‌کرد، توسط پلیس دستگیر شد.
به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های نیجریه، از چند ‌ماه پیش پلیس ایالت تارابا در کشور نیجریه، در جریان ناپدید شدن سریالی چند مرد قرار گرفت. ناپدید‌شدگان افرادی عادی بودند و زمانی که برای انجام کاری از خانه خارج شده بودند، به طرز عجیبی ناپدید شده و دیگر به خانه بازنگشته بودند. این در حالی بود که تمامی این افراد اموال باارزشی مثل گوشی موبایل و پول نقد همراه خود داشتند.
با افزایش شمار افراد ناپدید شده، پلیس بلافاصله وارد عمل شد و تحقیقات خود را آغاز کرد. با این حال در جریان بررسی‌ها هیچ رد و سرنخی از افراد گمشده پیدا نکرد. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، مأموران پلیس به فعالیت‌های یک گروه تبهکاری مشکوک شدند. خبرچین‎های محلی به پلیس گفته بودند که فردی به نام شووالدو مدتی است که کارهای مشکوکی انجام می‌دهد و حتی بارها با اسلحه دیده شده است. پلیس تحقیقاتش را برای دستگیری این فرد آغاز کرد و در ادامه معلوم شد که وی به همراه چند تبهکار دیگر، باند راهزنی و سرقت راه انداخته است. به این ترتیب، شووالدو در مخفیگاهش در آنامبرا دستگیر شد و با کشف مقداری لوازم مسروقه از آنجا، به اداره پلیس انتقال یافت.
شووالدو در جریان بازجویی‌های اولیه مدعی بود که بی‌گناه است و هیچ جرمی مرتکب نشده و خبری از سرنوشت افراد ناپدید شده ندارد؛ اما در ادامه بازجویی‌ها اعتراف کرد که از مدتی قبل با چند نفر از دوستانش گروهی را برای راهزنی تشکیل داده است. او گفت: برنامه ما این بود که سر راه افرادی که می‌دانستیم همراه خود پول قابل توجهی دارند، کمین می‌کردیم و در موقعیت مناسب پول و لوازم با ارزش آنها را می‌دزدیدیم. این راهزن ادامه داد: ما برای اینکه شناسایی نشویم و گیر نیفتیم، تصمیم گرفتیم آنها را بکشیم و در محل‌های مختلف دفن کنیم. به این ترتیب محل‌هایی را از قبل شناسایی کردیم و پس از سرقت از طعمه‌هایمان و کشتن آنها، اجسادشان را در آنجا دفن می‌‌کردیم.
روز گذشته، پلیس نیجریه اعلام کرد که از مخفیگاه این فرد، تعدادی اسلحه و مهمات کشف کرده و با شناسایی تمامی همدستان شووالدو، تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شده است. هنوز از سوی پلیس نیجریه تعداد قربانیان اعلام نشده و تحقیقات درباره این پرونده برای کشف اجساد قربانیان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید