• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 27 فروردین 1403
کد مطلب : 222407
+
-

پایان عملیات نجات در تله‌کابین ترکیه

آن سوی مرز
پایان عملیات نجات در تله‌کابین ترکیه

با نجات 43گردشگر باقیمانده که در تله‌کابین ترکیه میان زمین و آسمان گرفتار شده بودند، این عملیات پس از 24ساعت پایان یافت.
به‌گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های ترکیه، شامگاه جمعه گذشته زمانی که 174گردشگر سوار بر تله‌کابینی در منطقه توریستی آنتالیا بودند، ناگهان یکی از کابین‌ها بر اثر برخورد با تیرک، باز شد و سرنشینان آن به پایین سقوط کردند. در این حادثه یکی از سرنشینان جان باخت و بقیه مجروح شدند. این در حالی بود که دیگر کابین‌ها به‌دنبال این حادثه متوقف و سرنشینان آن بین زمین و هوا گرفتار شده بودند. از همان دقایق اولیه حادثه، تیم‌های امدادی راهی ارتفاعات آنتالیا شدند و عملیات نجات گردشگران گرفتار شروع شد؛عملیاتی که 24ساعت ادامه داشت و در جریان آن 607نفر از نیروی‌های امدادی ترکیه به همراه 10بالگرد نجات حضور داشتند. با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر رسیدن به افراد گرفتار و نیاز به تجهیزات ویژه برای خارج کردن آنها از کابین‌ها و انتقالشان به زمین، این عملیات سخت‌ترین عملیات‌‌ نجات در ترکیه لقب گرفت ‌و امدادگران از تمامی نهادهای امدادی در آن حضور داشتند. آنها در ساعات اولیه عملیات موفق شدند عده‌ای از گردشگران را نجات دهند اما با تاریک شدن هوا عملیات نجات به کندی پیش رفت و تا روز شنبه ادامه یافت. در نهایت درحالی‌که تنها 43نفر از گردشگران همچنان در کابین‌ها گرفتار بودند، شامگاه شنبه، تیم‌های امدادی موفق شدند این افراد را نیز نجات دهند و به پایین منتقل کنند. این حادثه یک کشته و 10مجروح به‌دنبال داشت که یکی از مجروحان یک گردشگر خارجی است.
یلماز تونچ، وزیر دادگستری ترکیه گفت که 13نفر ازجمله مدیران شرکت تله‌کابین، در جریان بخشی از تحقیقات در مورد علل حادثه بازداشت شده‌‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید