• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 20 فروردین 1403
کد مطلب : 221994
+
-

درختان بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری قطع نشده است

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران

فضای مجازی بستری برای یک جنگ روانی است. گفته شده بود در بزرگراه شیخ فضل الله نوری درختان قطع شده‌اند، اما ما از شهردار منطقه۲ پرسیدیم و گفتند چنین برنامه‌ای نداشته‌اند. در مورد بوستان قیطریه نیز گفتند درختان قطع شدند که اینطور نبود.
یکی از افتخارات آقای کرباسچی این است که در بوستان مسجد ساخته است. در مورد مسجد در بوستان قیطریه طراحی‌های صورت گرفته را می‌بینیم و باید تأیید شود. مسجد کوچک زیبایی ساخته خواهد شد و حرف آخر ما این است که حتی یک درخت نیز قطع نخواهد شد. مردم نیز استقبال خواهند کرد که به جای یک فضای بی‌استفاده، مسجد ساخته شود.
این بوستان ۱۲۲هزار مترمربع است و در گوشه‌ای از آن مسجد احداث خواهد شد. قبل از این نیز در بوستان‌ها مسجد ساخته شده و اتفاق جدیدی نیست. برخی می‌خواهند اذهان را از سمت مسجدالاقصی و سیستان و بلوچستان به سمتی دیگر ببرند.
موضوع دیگر درباره اتوبوس‌هاست که شورای‌عالی و هیأت دولت پرداخت مبالغ خرید اتوبوس‌ها را تصویب کردند و بانک مرکزی باید تأیید کند که بانک شهر بتواند مبالغ را بپردازد. واگن‌ها مشکل تأیید فنی دارند و دولت ایران باید آن را تأیید کند. ازسویی وزارت کشور متخصص این کار را ندارد و باید به مترو واگذار کند و قرار شده وزیر کشور این واگذاری را انجام دهد.
آنگونه که انتظار داشتیم در حوزه حمل‌ونقل عمومی اتفاقی نیفتاده است، با وجود این باید یادآوری کنیم که موضوع واگن‌ها از سال۱۳۹۶ مطرح بود و تأکید داشتیم که به‌عنوان اولویت اول در مذاکرات با چین مطرح شود که انجام نشد و تا امروز باقی مانده است که البته در وضعیت نفس‌گیری به امروز رسیده است.
امروز با وجود یک یا دو نفر در وزارت کشور که روشن بینی ندارند، هنوز ساخت واگن‌ها به نتیجه نرسیده است. دولت باید تأیید فنی بدهد و وقتی وزارت کشور نمی‌تواند باید هرچه سریع‌تر تأیید فنی را به مترو واگذار کند. چند‌ماه از انعقاد قرارداد و پیش‌پرداخت گذشته و همین تأخیر در تأیید باعث می‌شود که تحویل دیرتر صورت بگیرد. اعضای شورا نیز باید وارد شوند.
یک زمانی گفتند این پول زیاد آمد و بیخود بوده و آبروریزی در کشور اتفاق افتاد. خرید ۷۹۱واگن رقم بالایی است و اگر وارد شود میزان حمل‌ونقل مسافر دو برابر خواهد شد. ما باید برای این کار تلاش کنیم. درست است که یک سال بیشتر فرصت نداریم اما باید اقدام کنیم؛ چراکه موضوع حیثیتی کشور ماست.
تأیید فنی هنوز در وزارت کشور معطل باقی مانده است، برای اتوبوس‌ها نیز باید نامه‌ها مرتباً در نهادهای مختلف تأیید و امضا می‌شد. همه باید به میدان بیایند تا کمبود بزرگ شهر و کشور را جبران کنیم. اگر این تحول ایجاد شود جهش بزرگی در کاهش آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود.
همه باید کمک کنیم و نباید انتظار داشته باشیم که شهرداری اقدام کند و ما نگاه کنیم، همان میزان که انتظار داریم و انتقاد داریم باید خودمان نیز کمک کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید