• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 14 تیر 1397
کد مطلب : 22124
+
-

ترابی 3تیم را به جان هم انداخت

ترابی 3تیم را به جان هم انداخت

مهدی ترابی که در سال‌های اخیر عملکرد خیره کننده‌ای داشته و توانست با همین عملکرد به تیم‌ملی هم برسد درنهایت با توفقی 3جانبه از نیم‌فصل دو راهی پرسپولیس خواهد شد. سرخپوشان که در چند سال اخیر به‌شدت خواهان این بازیکن بودند درنهایت موفق شدند که این بازیکن را جذب کنند. اما درست ساعاتی بعد از توافق این بازیکن با پرسپولیس، سرپرست باشگاه تراکتور در مصاحبه‌ای مدعی شد که ترابی پیش از این با تراکتور در زمان مدیریت آجورلو قرارداد بسته و این بازیکن در اصل بازیکن آنهاست. این موضوع باعث شد تا پرسپولیس و سایپا واکنش نشان دهند. به‌نظر می‌رسد وضعیت این بازیکن پیچیده‌تر از قبل شده است. او مدتی قبل قصد داشت برای خدمت سربازی اقدام کند اما حالا با توجه به درخشش در تیم‌ملی و امکان استفاده از طرح سرباز قهرمان و در عین حال پیشنهاد پرسپولیس تصمیمش را عوض کرده است. همین ماجرا باعث شده تا تراکتور پا پیش بگذارد و جنگ 3جانبه‌ای میان3باشگاه به راه افتاده است که شاید پیچیده‌تر از قبل باشد. 
    زنوزی: پرسپولیس را باز هم محروم می‌کنیم
بنابر چیزی که من می‌دانم مهدی ترابی در پایان فصل با تراکتورسازی قرارداد بسته و قراردادش هم موجود است این بازیکن با توجه به قراردادی که با تراکتورسازی دارد باید به تیم ما بیاید ضمن اینکه پرسپولیس از پنجره نقل‌و‌انتقالاتی محروم است و حق ندارد با بازیکنی قرارداد ببندد. ما این پرونده را دنبال می‌کنیم و اگر در ایران نتیجه نگیریم حتما از طریق فیفا آن را پیگیری خواهیم کرد و پرسپولیس را از یک پنجره نقل‌و‌انتقالاتی دیگر محروم می‌کنیم.
    درویش: قرارداد ترابی با تراکتور غیر قانونی بوده 
ترابی با سایپا قرارداد داشته و نمی‌توانسته است بدون هماهنگی با ما با باشگاهی دیگر قرارداد امضا کند. اگر الان او با پرسپولیس قرارداد دارد, این قرارداد با هماهنگی باشگاه سایپا بوده و پرسپولیس با ما توافق کرده است. اگر حرف تراکتور صحت داشته باشد, اولا ترابی تخلف کرده و دوما باشگاهی که با بازیکنی که قرارداد دارد، مذاکره می‌کند. مگر پرسپولیس برای همین موضوع از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم نشده است؟ البته این موضوع در قرارداد ما و پرسپولیس دخیل نیست، چراکه قرارداد تراکتورسازی با ترابی اصالتا غیرقانونی بوده است. همان‌طور که قبلا پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس بسته شد, این قانون شامل حال تراکتورسازی هم خواهد شد و آنها نیز سه‌چهار پنجره محروم می‌شوند, چراکه ترابی از سال‌ها قبل با سایپا قرارداد مستمر داشته است و این موضوع جای هیچ ابهامی را باقی نمی‌گذارد. 
    گرشاسبی: امیدوارم تراکتور مانند ما از نقل‌و‌انتقالات محروم نشود
مهدی ترابی یک سال دیگر با سایپا قرارداد داشت و بر همین اساس، طبق موازین آئین‌نامه‌ای و قانونی مذاکره و توافق با او باید از طریق باشگاه سایپا انجام می‌شد، چون هر اقدامی غیر از این تخلف محسوب شده و نه تنها هر قراردادی با بازیکن را از درجه اعتبار ساقط می‌کرد که حتی به منزله اغفال بازیکن تلقی می‌شد و می‌شود که از نتایج آن محرومیت از نقل‌و‌انتقالات است. در این ارتباط استثنایی بین باشگاه‌ها وجود ندارد تا تصور شود امکان اقدامات فراقانونی را دارند. 
مهدی ترابی در قالب یک قرارداد رسمی به پرسپولیس آمده است. من امیدوارم مشکلی که برای ما حادث شد برای تراکتورسازی به‌وجود نیاید. این بازیکن تحت قرارداد با سایپا بود و عقد هرگونه قرارداد موازی با بازیکن وقتی تحت قرارداد با باشگاه دیگری است، همان وضعیتی را به‌وجود می‌آورد که بین ما و باشگاه ریزه اسپور به‌وجود آمد و هنوز تاوان آن را 
می‌دهیم.
در هر صورت حالا پرونده قرارداد ترابی با پرسپولیس و ادعای باشگاه تراکتور در اختیار کمیته تعیین وضعیت سازمان لیگ قرار گرفته و باید دید درنهایت ترابی در چه تیمی بازی خواهد کرد هرچند که به‌نظر نمی‌رسد باشگاه تراکتور بتواند رأی مثبتی را دریافت کند.
    وثوق‌احمدی : تراکتور هیچ شکایتی نکرده
تا به الان شکایتی از سوی باشگاه تراکتورسازی به‌دست ما نرسیده است. تا یکی دو ساعت گذشته شکایتی به کمیته تعیین وضعیت به‌دست ما نرسید اما ما از باب نظارت به نقل‌و‌انتقالات خودمان وارد موضوع شدیم با سازمان لیگ  مکاتبه کردیم و به 3باشگاه تراکتورسازی، سایپا و پرسپولیس ابلاغ کردیم که ظرف یک هفته کپی تمام قراردادهایی که با مهدی ترابی در فصول گذشته یا بابت فصول آینده عقد کردند را ارسال کنند. ما این قراردادها را بررسی می‌کنیم تا متوجه شویم تقدم و تاخر و زمان انعقاد کی بوده، آیا تخلفی صورت گرفته، درصورت تخلف متخلفین چه کسانی هستند تا تصمیم‌گیری شود و اگر هم تخلف نشده باشد موضوع منتفی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید