• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 14 تیر 1397
کد مطلب : 22117
+
-

فقط برای برانکو متاسفم که عادل را نداشت

هنوز کاروان تیم‌ملی ایران از روسیه برنگشته بود که کارلوس کی‌روش مصاحبه‌ای تند علیه برخی از مربیان لیگ برتری انجام داد و با صحبت‌هایش از خجالت آنها درآمد. برانکو ایوانکوویچ که با اتهاماتی زیادی از سوی کی‌روش روبه‌رو شده بود، خیلی زود وارد این جنگ شد و با چند مصاحبه جواب صحبت‌های کی‌روش را داد. خیلی‌ها انتظار داشتند امیر قلعه‌نویی هم بلافاصله وارد ماجرا شود و از خودش دفاع کند اما او تصمیم گرفت برای مدتی سکوت کند. سرمربی این روزهای سپاهان حالا سکوتش را شکسته و در مصاحبه با رادیو ورزش و خبرگزاری فارس حرفایش را زده است. در زیر نگاهی به مهم‌ترین بخش‌های مصاحبه‌های قلعه‌نویی داشته‌ایم.
    علیه عادل
در خصوص عملکرد تیم‌ملی باید از آقای عادل فردوسی‌پور سوال کنید چراکه هرکسی راجع‌به تیم‌ملی صحبت کند به چشم نمی‌آید! فردوسی‌پور هر وقت دلش بخواهد یک خطی را دنبال می‌کند و موضوع را به آن سمت می‌کشاند و هر کاری که دلش می‌خواهد در فوتبال انجام می‌دهد. متاسفانه کسی نیست بخواهد جلوی او را بگیرد. یک گروهی وجود دارند و هر کاری که دل‌شان می‌خواهد انجام می‌دهند. فقط من برای برانکو متاسفم. او زمانی که مربی تیم‌ملی بود عادل فردوسی‌پور را نداشت. هر کسی که عادل‌ فردوسی‌پور را داشته باشد، می‌تواند موفق شود. راجع‌ به عملکرد تیم‌ملی فوتبال من و امثال من نباید صحبت کنیم، باید امثال عادل فردوسی‌پور و تیمش صحبت کنند. امثال ما حق صحبت کردن نداریم و فقط امثال عادل فردوسی‌پور راجع‌‌به فوتبال می‌توانند صحبت کنند.
    داخلی‌ها تحقیر شدند
باید دو نگاه داشته باشیم. قبل از جام‌جهانی ما عملکرد بسیار خوبی داشتیم و به جام‌جهانی رفتیم. به قول آقایان، آقای فردوسی‌پور حرکت هایی می‌کند که دو ‌هزار تبلیغات این کار را نخواهد کرد. با این وجود به جام‌جهانی رسیدیم و این خودش اتفاق خوبی بود. وقتی وارد جام‌جهانی شدیم، گفتند گروه مرگ که شما دیدید ما در گروه مرگ قرار نداشتیم. اینکه بچه‌ها زحمت کشیدند و با تمام وجودشان تلاش کردند، جای خودش را دارد اما اگر می‌خواهیم نگاه فنی داشته باشیم، باید با مردم روراست صحبت کنیم. تیم‌ملی در کل عملکرد خوبی در جام‌جهانی داشت. بچه‌ها خوب دویدند، زحمت کشیدند و نتیجه گرفتند. عملکرد بازیکنان داخلی و خارجی در تیم‌ملی راضی‌کننده بود اما به نظر این بازیکنان داخلی بودند که نشان دادند چه کیفیت بالایی دارند و می‌توانند مقابل بزرگان فوتبال حرفی برای گفتن داشته باشند. به نظرم بازیکنان داخلی پیش از جام‌جهانی با برخی از صحبت‌ها تحقیر شدند و شاید همین مساله باعث شد آنها تا این حد خوب ظاهر شوند.
    کی‌روش در بهترین دوران
بهترین دوران فوتبال ایران همین زمان است که تیم‌ملی در جام‌جهانی روسیه حضور داشت. معتقدم از همه نظر شرایط برای تیم‌ملی مهیا بود. فقط به‌علت مسایل سیاسی تیم‌ملی بازی‌های دوستانه کمی داشت و متاسفانه تیم‌ملی بازی‌های خوبی پیش از جام برگزار نکرد. این موضوع هم نه تقصیر مربیان داخلی است و نه سازمان لیگ. این اتفاق به فدراسیون فوتبال و مسئولانی که فوتبال ایران را اداره می‌کنند مربوط می‌شود. ولی همه این موضوعات و بحث‌هایی که می‌شود به نظرم بیهوده است. شما باید به صحبت‌های عادل فردوسی‌پور گوش دهید تا ببینید چه چیزی می‌گوید تا همه دنبال صحبت‌های این آدم بروند! متاسفانه وزیر ورزش، رئیس فدراسیون و کارشناسان فوتبال صحبت‌های تاثیرگذاری نمی‌توانند انجام دهند.
    فرق با کره‌جنوبی و ژاپن
دیدید که ژاپن عملکرد خوبی مقابل بلژیک داشت و حتی مقابل این تیم شکست خورد اما کیفیت بالایی از خود به نمایش گذاشت. حتی دیدید کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها بعد از باخت از مردم کشورشان عذرخواهی کردند. کره‌جنوبی قهرمان جام‌جهانی گذشته را شکست می‌دهد و از جام‌جهانی حذف می‌شود و از مردم عذرخواهی می‌کند. تمام این‌ها مسایلی است که به هر حال باید در نظر گرفته شود. با وجود تمام این صحبت‌ها هر مربی افکار تاکتیکی خاص خود را دارد. من اصلا این مدلی بازی نمی کنم. شما بازی برگشت ما را در برابر استقلال ببینید. ما می‌توانستیم دفاع کنیم ولی آمار ما خیلی بهتر از بازی رفت بود. درست است باختیم ولی یک فوتبال خوب ارائه دادیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید