• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 14 تیر 1397
کد مطلب : 22118
+
-

آنچه تیم‌ملی یاد داد

آنچه تیم‌ملی یاد داد

محمد زارعی | فرشید باقری هافبک دفاعی استقلال تهران در فصل گذشته یکی از بهترین‌های تیمش بود و توانست نظر هواداران را هم جلب کند. حتی در برهه‌ای این بحث مطرح شد که او به تیم‌ملی هم دعوت خواهد شد. باقری که جزو اولین نفراتی بود که قرارداداش را با استقلال برای فصل آینده تمدید کرد. هافبک استقلال در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی از حسرت بزرگش در حین مسابقات جام‌جهانی صحبت کرده است.
    فصل قبل یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خودت را سپری کردی و از جمله اولین بازیکنانی بودید که برای ادامه حضور در تیم استقلال به توافق رسیدی. از اهدافت برای فصل جدید برایمان بگو.
فصل قبل استقلال یک دست بود و همه خوب بودند. ما بازیکن معمولی نداشتیم که توانستیم یک نتیجه خوب بگیریم و با همان خوب بودن تیم من هم توانستم خوب بازی کنم. خدا را شکر توانستیم نتایج قابل قبولی بگیریم که پیامد این خوب بودن این شد که الان شاهد هستیم همه بازیکنان  پیشنهادات خوبی از سایر تیم‌های داخلی و خارجی دارند. اما دل کندن از هواداران استقلال واقعا سخت است، برای همین من هم قراردادم را خیلی زود تمدید کردم. حتی به لیگ قطر و سکوهای خالی ورزشگاه‌هایش یا سایر کشورهایی که چنین تماشاگرانی را ندارند نمی‌توانستم  فکر هم کنم. بقیه بازیکنان هم که الان می‌بینید مانند وریا غفوری، امید ابراهیمی و سید‌مجید حسینی شاید پیشنهادی خیلی عالی داشته باشند ولی دل کندن از استقلال واقعا برای هر بازیکنی سخت است. امیدوارم یک اتفاقی بیفتد که خواسته‌هایشان برآورده شود تا به تیم برگردند.  
    هواداران در این فصل دیگر از استقلال قهرمانی لیگ‌برتر را می‌خواهد اما عدم تمدید برخی بازیکنان مانند امید ابراهیمی، وریاغفوری، جپاروف، تیام و مجیدحسینی باعث نگرانی طرفداران شده. نظرت درمورد اهداف استقلال در فصل آینده چیست؟
قطعا امسال هواداران از ما قهرمانی می‌خواهند و می‌دانیم که حق‌شان است. امیدوارم باشگاه بتواند مقدمات تمدید قرارداد تمام بازیکنانی که اسم بردید را فراهم کند؛ چرا که واقعا هر کدامشان جدا شوند، لطمه بزرگی به تیم می‌خورد. امیدوارم همه آنها بمانند. قطعا اگر تیم حفظ شود، مدعی اصلی قهرمانی استقلال خواهد بود که هم در جام باشگاه‌های آسیا و هم لیگ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. فقط امیدوارم تیم پارسال حفظ شود. 
   به نظرت با جدایی احتمالی مجیدحسینی یا امید ابراهیمی استقلال ضعیف شود؟ یا اینکه می‌شود جای آنها را پر کرد؟
قطعا هم سید‌مجید حسینی هم وریا غفوری و هم جپاروف و تیام هر کدام‌شان که از تیم جدا شوند جایگزین پیدا کردن برای این بازیکنان سخت است و ما فصل گذشته با وجود این بازیکنان تیمی یک دست را تشکیل دادیم. حالا ان‌شاءالله اگر باشگاه بتواند با این بازیکنان به توافق برسد که عالی است و اگرهم نتوانست، بازیکنانی مانند سیدمجیدحسینی بروند و پیشرفت کنند، افتخارش برای ما و استقلال بماند. فقط امیدوارم هر بازیکنی جدا شد یک جایگزین برایش انتخاب کنند که واقعا کار خیلی سختی است. البته همه ما به پیرمرد آلمانی (شفر) اعتماد داریم و مطمئنا می‌تواند تیم را جمع کند و از پس کار بربیاید.  
    درلیگ قهرمانان هم حریفتان السد توانست کاپیتان اتلتیکومادرید را جذب کند و درصدد هستند باتمام توان مقابل شما بازی کنند و این کار را برای شما خیلی سخت می‌کند. 
فکر می‌کنم تیم‌ملی درس خیلی خوبی به ما داد. اینکه شما می‌گوید السد کاپیتان نامدار تیم اتلتیکو مادرید را جذب کرده فکر می‌کنم در مقابل آن همه ستاره که در تیم‌ملی اسپانیا بازی می‌کنند، چیزی نباشد اما ما می‌دانیم با جنگیدن و تلاش کردن می‌توان برابر هر اسم و بازیکنی و هر تیمی ایستاد و نتیجه گرفت. 
    سوپرجام بازی می‌کنید؟ نظر خودت درمورد این بازی چیست؟
سوپر جامی که بلافاصله بعد از دوران بدنسازی باشد وقتی هم که تیم ما هنوز کامل نشده فکر می‌کنم کیفیت لازم را نداشته باشد. ولی اگر هم بازی انجام شود قطعا با تمام وجود مقابل پرسپولیس بازی خواهیم کرد چراکه داربی همیشه داربی است. 
    نظرت درمورد بازی‌های تیم‌ملی در جام‌جهانی چیست؟ الان درمورد سبک بازی تیم‌ملی انتقادهای زیادی مطرح است. این انتقادات را قبول داری؟
به نظرم تیم‌ملی در جام‌جهانی فوق‌العاده بود. نمایش ملی‌پوشان خیلی دل‌انگیز بود و حس خیلی خوبی به همه ملت به خصوص ما فوتبالیست‌ها داد. بازی بازیکنان تیم‌ملی در جام‌جهانی حس جنگجویانه به آدم می‌داد. 
    خودت باعملکردی که در فصل گذشته داشتی این انتظار می‌رفت به تیم‌ملی دعوت شوی. حالا کمتر از 6ماه دیگر مسابقات جام ملت‌ها را پیش‌رو داریم چقدر امید داری در فهرست نهایی تیم‌ملی باشی؟
واقعا هنوز که هنوز است من حسرت اینکه نتوانستم در جام‌جهانی باشم را می‌خورم و از این بابت خیلی ناراحت هستم. در جریان بازی‌ها هم ناراحت بودم از اینکه جا ماندم و نتوانستم طوری کار کنم که در آن جمع باشم. مخصوصا وقتی می‌دیدم تیم خوب نتیجه می‌گیرد و مردم این‌قدر خوشحال می‌شوند، با خودم می‌گفتم چرا من در جمع ملی‌پوشان نیستم تا از ارکان خوشحالی مردم باشم واقعا حسرتش همیشه به دلم می‌ماند. 
    به نظرت کدام تیم‌ها شانس کسب عنوان قهرمانی جام‌جهانی هستند؟ خودت طرفدار کدام تیم هستی؟
من طرفدار برزیل هستم و به نظرم برنده بازی برزیل و بلژیک قهرمان جام‌جهانی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید