• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 14 تیر 1397
کد مطلب : 22111
+
-

انتقال پس از جام

انتقال پس از جام

رقابت‌های جام‌جهانی2018 روسیه به روزهای اوج خود رسیده است اما در گرمای این مسابقات، حواشی و اخبار نقل و انتقالات نیز کم‌کم بازار خود را پیدا و توجه فوتبال‌دوستان را به‌خود جلب می‌کند. چند روزی می‌شود که شایعه داغ پیوستن کریستیانو رونالدو به یوونتوس مطرح شده و بازتاب‌های فراوانی را در پی داشته است. برخی رسانه‌های اسپانیایی از اختلاف او و فلورنتینو‌پرس سخن می‌گویند، موجی مدیر پیشین یوونتوس، این موضوع را خنده‌دار توصیف می‌کند و برخی نیز کار را تمام‌شده دانسته و اعلام کرده‌اند که CR7 در تورین به‌دنبال خانه می‌گردد! اما واقعیت این است که همواره پس از رقابت‌های جام‌جهانی شاهد نقل و انتقالات بزرگ و فوق‌العاده بوده‌ایم. برخی تیم‌های بزرگ بازیکنانی را به‌خدمت گرفته‌اند که در جام درخشیده‌اند و برخی دیگر به جام‌جهانی به‌عنوان یک پوشش نگاه کرده‌اند برای کم‌حاشیه بودن خریدهای‌شان. در اینجا به برخی نقل و انتقالات بزرگی اشاره می‌کنیم که پس از جام‌جهانی شکل گرفته‌اند. در این میان، نگاه بیشتر ما به جام‌های اخیر بوده است.
   لوئیس سوارس: اروگوئه در جام‌جهانی2014 در گروه کاستاریکا، انگلستان و ایتالیا بود. لوئیس سوارس در این مسابقات فقط 2گل برای تیمش زد که هر دوی آنها مقابل انگلستان به‌ثمر رسیدند. آنها در مرحله یک‌هشتم‌نهایی مقابل کلمبیا شکست‌خورده و حذف شدند. با این حال، سوارس در ازای 82میلیون و 300هزار یورو از لیورپول به بارسلونا منتقل شد. او که 6ماه به‌خاطر گاز گرفتن جورجو کیه‌لینی محروم شده بود، مدتی فقط تمرین کرد و از نیم‌فصل دوم به خط حمله آبی‌اناری‌ها اضافه شد تا بخشی از مثلث MSN باشد. در بند قرارداد او درخصوص گاز گرفتن جرایمی درنظر گرفته شد!
   خامس رودریگس : با زدن 6گل، آقای گل مسابقات جام‌جهانی برزیل شد و همین موضوع، رئال‌مادرید را به او علاقه‌مند کرد. انتقال خامس خیلی سریع و با پرداخت 76میلیون یورو به موناکو شکل گرفت و این ستاره 22ساله کلمبیایی سر از سانتیاگوبرنابئو درآورد. با این حال، او رفته‌رفته در این تیم افت کرد و نیمکت‌نشین شد و سرانجام سران باشگاه او را از فصل گذشته به بایرن‌مونیخ قرض دادند.
   آنخل دی‌ماریا : یکی از ستارگان آرژانتین در جام‌جهانی2014، دی‌آنخلیتو بود. او در رئال‌مادرید جایگاه ثابتش را از دست داده بود و دوست نداشت در این تیم تبدیل به یک نیمکت‌نشین تمام‌عیار شود. پس از جام‌جهانی، منچستریونایتد با پرداخت 75میلیون و 600هزار یورو او را به اولدترافورد برد، هرچند که بعدها، دی‌ماریا سر از پاری‌سن‌ژرمن درآورد.
   داوید لوئیس :یکی از بهترین بازیکنان برزیل در جام‌جهانی2014 و البته تا قبل از نیمه‌نهایی داوید لوئیس بود. او در خط‌دفاعی مهره‌ای قابل‌قبول بود و سران PSG نیز سخت به‌دنبال به‌خدمت گرفتنش. پس از جام‌جهانی این مهم امکان‌پذیر شد و ستاره برزیلی با 56میلیون یورو، استمفوردبریج را به مقصد پارک دو پرنس ترک کرد.
   کیلور ناواس:دروازه‌بان لوانته با درخشش کم‌نظیر در جام‌جهانی2014، به‌همراه کاستاریکا تا یک‌چهارم‌نهایی پیش رفت اما در ضربات پنالتی مغلوب هلند شد و نتوانست شگفتی را تکمیل کند. بازی‌های خوب او در دروازه کاستاریکا، باعث شد، رئالی‌ها که به‌دنبال دروازه‌بانی ایده‌آل باشند، سراغ او بیایند و با 10میلیون یورو بند فسخ قراردادش با لوانته را فعال کنند.
   کلودیو براوو: همزمان با رئال‌مادرید، بارسلونایی هم که به‌دنبال یک دروازه‌بان بودند، سراغ سنگربان تیم‌ملی شیلی رفتند و با 12میلیون یورو او را از رئال سوسیه‌داد به‌خدمت گرفتند. کلودیو براوو، البته مثل ناواس کارش خیلی خوب نبود و با کمی بداقبالی سر از منچسترسیتی درآورد و فعلا نیمکت‌نشین یک سنگربان فوق‌العاده برزیلی به نام ادرسون است.
   الکسیس سانچس: سانچس، بازیکن موثری برای شیلی در جام‌جهانی2014 بود. او دو گل در این مسابقات به‌ثمر رساند، اما شیلیایی‌ها با بدشانسی مقابل برزیل قرار گرفتند و در ضربات پنالتی و در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شدند. سانچس که بازیکن بارسلونا بود، مورد توجه آرسنال قرار گرفت و با 5/42میلیون یورو به امارات‌استادیوم نقل‌مکان کرد.
   داوید ویا: در جام‌جهانی2010 آفریقای‌جنوبی، یکی از دلایل اصلی قهرمانی اسپانیا، بازی‌های درخشان داوید ویا در خط حمله این تیم بود. او که در آن زمان بازیکن والنسیا بود، توانست برای لاروخا 5گل بزند. پس از جام، بارسلونا با 40میلیون یورو داوید ویا را از مستایا به نوکمپ منتقل کرد.
   آندری شوچنکو:در جام‌جهانی2006، ستاره اوکراینی‌ها با ارائه بازی‌های فوق‌العاده نشان داد که مهره‌ای ارزشمند برای تیم‌ملی کشورش و همچنین میلان است. با این حال، رومان آبراموویچ که دوستی خانوادگی با شوا داشت، پس از جام‌جهانی از او خواست که با ترک روسونری به لندن بیاید. این مهم با پرداخت 9/43میلیون یورو محقق شد. البته او پس از حضور در چلسی افت وحشتناکی کرد و دوره اوجش به پایان رسید.
   رونالدو: رونالدو نازاریو، ستاره تیم‌ملی برزیل در جام‌جهانی2002 که با زدن 8گل آقای گل مسابقات هم شد، پس از جام اینتر را به مقصد رئال‌مادرید ترک کرد. رقم این انتقال 46میلیون یورو بود. رونالدو در رئال درخشش فراوانی داشت.
   جانلوکا زامبروتا: قهرمانی ایتالیا در جام‌جهانی2006، نظر بسیاری از تیم‌های بزرگ را به‌سمت ستارگان این تیم گردانده بود. با این حال علت اصلی انتقال زامبروتا از یوونتوس به بارسلونا موضوع کالچوپولی و سقوط یوونتوس به سریB بود. او پس از جام‌جهانی با 14میلیون یورو از تورین به بارسلونا نقل مکان کرد.
   دیه‌گو مارادونا: پس از جام‌جهانی1982 اسپانیا، دنیای فوتبال، ستاره‌ای را دید که در حال تولد است. دیه‌گو آرماندو مارادونا در اسپانیا، فوق‌العاده ظاهر شد و همین موضوع دلیل اصلی بود که بارسلونا خواهان ماندن او در اسپانیا و پیوستن به آبی‌اناری‌ها باشد. مارادونا با 6/7میلیون دلار که در آن زمان رکورد محسوب می‌شد، از بوکاجونیورز به بارسلونا پیوست تا روند رو به رشد خود را 
ادامه دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید