• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
شنبه 19 اسفند 1402
کد مطلب : 220406
+
-

تکنیک‌های صحیح بلند کردن اجسام سنگین

شاید تغییر دکوراسیون منزل یکی از جذاب‌ترین بخش‌های خانه‌تکانی باشد. اینکه حال و هوای دیگری در محل سکونت آدم‌ها ایجاد شود و سال نو با تغییری اساسی در چیدمان وسایل خانه همراه شود. برای این اتفاق هم جابه‌جا کردن اجسام سنگین یکی از کارهایی است که باید انجام شود. با پیروی از تکنیک‌های بلند کردن صحیح براساس اصول بیومکانیکی، می‌توانید خطر آسیب‌دیدگی و کشیدگی کمر  هنگام جابه‌جایی اجسام سنگین را کاهش دهید.

برنامه‌ریزی بلند‌کردن
قبل از بلند کردن یک جسم سنگین، وزن و اندازه آن را ارزیابی و بهترین روش را برای حرکت آن درنظر بگیرید.
حفظ مناسب وضعیت بدنی
نزدیک به جسم بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. زانوهای خود را خم کنید و به سمت پایین چمباتمه بزنید و پشت خود را صاف نگه‌دارید. از خم شدن در ناحیه کمر خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند کمر شما را تحت فشار قرار دهد.
خوب گرفتن
 از هر دو دست برای گرفتن ایمن جسم استفاده کنید. درصورت امکان، از وسایل کمکی برای بلندکردن اجسام سنگین استفاده کنید.
کمک از پاها
به جای تکیه بر عضلات پشت، عضلات پای خود را برای بلند کردن جسم درگیر کنید. برای این کار پاشنه‌های خود را فشار دهید و درحالی‌که جسم را از روی زمین بلند می‌کنید، پاهای خود را صاف کنید.
نزدیکی به شیء
 جسم را نزدیک بدن خود نگه‌دارید تا فشار روی کمرتان کاهش پیدا کند. از دراز کردن یا چرخاندن بدن حین بلند‌کردن جسم سنگین خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند خطر آسیب را افزایش دهد.
چرخش بدن
 هنگام حرکت دادن جسم، به جای چرخش در ناحیه کمر، تمام بدن خود را بچرخانید. این مسئله به محافظت از ستون فقرات شما در برابر فشارهای غیرضروری کمک می‌کند.
قدم‌های کوچک
اگر می‌خواهید جسمی به فاصله‌ای دور انتقال دهید، قدم‌های کوچک بردارید و از حرکات ناگهانی خودداری کنید. پشت خود را صاف نگه‌دارید و در تمام طول حرکت حالت خوبی داشته باشید.
فرود با احتیاط
هنگام پایین آوردن جسم، با خم کردن زانوها و صاف نگه‌داشتن کمر، روند بلند کردن را معکوس کنید. جسم را به آرامی و تحت کنترل پایین بیاورید تا از تکان یا فشار ناگهانی جلوگیری شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید