• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 30 بهمن 1402
کد مطلب : 218840
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/76q3r
+
-

تا انتخابات

خبرهای انتخاباتی دیروز بیشتر حول و حوش اصولگرایان می‌چرخید و از اصلاح‌طلب‌ها خبر قابل‌توجهی منتشر نشد.

سرنوشت لیست «امنا»
اولین خبر از سیدنظام الدین موسوی است؛ دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) که گفته قرار است لیست 30نفره امنا برای تهران روز دوشنبه(امروز) ارائه شود. موسوی گفته که ائتلاف «امنا» براساس ۵۰شاخص تعیین شده، کار بررسی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارد. از طرفی علی یزدی‌خواه، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم اعلام کرده که احتمال ائتلاف حزب موتلفه با سایر گروه‌های اصولگرا به‌ویژه امنا برای ارائه لیست واحد در انتخابات مجلس دوازدهم بسیار زیاد است. از امنا که بار خودش را بسته اگر بگذریم از سایر لیست‌های اصولگرایی که معلوم نیست چندتا هم باشند، هنوز خبر رسمی‌ای منتشر نشده است.

سخنگوی شورای ائتلاف: انتشار اسامی شورا شایعه است
طوری که سیدامیر ابراهیم‌رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف گفته فعلا به‌غیر از محمدباقر قالیباف نام هیچ‌کس دیگری در لیست شورای ائتلاف نیست. سخنگوی شورای ائتلاف درباره انتشار برخی اسم‌ها در لیست نهایی این شورا گفت: هرگونه مصداقی به‌غیر از سرلیست کذب است و هنوز هیچ‌کس به جز سرلیست شورای ائتلاف که قطعی شده در لیست اسمش به قطعیت نرسیده و مواردی که مطرح شده‌اند، شایعه است.

آقاتهرانی: به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم
مرتضی آقاتهرانی، عضو جبهه پایداری هم از وضعیت پایداری‌ها خبر داده و گفته تا حالا جلساتی با گروه‌های مختلف داشته‌ایم و درباره ائتلاف صحبت کرده‌ایم، ولی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم. آقاتهرانی گفته: اینکه من بگویم همه افرادی که جزو اعضای جبهه پایداری هستند باید به مجلس راه پیدا کنند دیدگاه اشتباهی است و این کار را ما نکردیم و نمی‌کنیم و هر کس هم دنبال چنین دیدگاهی باشد، اشتباه است. آقاتهرانی همچنین گفته که باید کنار هم بنشینیم و چند نفر را براساس شاخص‌های تعریف شده انتخاب کنیم. هروقت در مورد شاخص‌ها به نتیجه رسیدیم وحدت شکل می‌گیرد و خوب‌ترین‌ها و کارآمدترین افراد می‌توانند به مجلس راه پیدا کنند.

انتشار لیست «ندای ایرانیان»
سعید نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان هم اعلام کرده که پس از انجام نشست‌های مشترکی که میان ۴حزب ندای ایرانیان، اعتمادملی، کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه و علی مطهری برگزار شد، لیست ۳۰نفره ما برای انتخابات در تهران نهایی شد و به‌احتمال زیاد فردا(امروز) رسما منتشر خواهد شد.

عملکرد یک حزب داخلی براساس مانیفست ناتو
از پشت پرده تحرکات انتخاباتی هم صحبت‌هایی مطرح شد؛ مثلا قیس قیاسی از کنشگران سیاسی در توییتی نوشت که یک طبقه سیاسی داخل ایران تمام تحرکات خودش را مستقیم با نظر ناتو در بروکسل انجام می‌دهد که ممکن است در بزنگاه‌ها خطرناک باشد.

ظریف جایگاه خود را حفظ کند
این آخر هم اشاره کنیم به یادداشت یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب بعد از صحبت‌های جنجالی ظریف که به تعبیری خواسته نقش ترمز را بازی کند و اینطور نوشته که ظریف باید بکوشد جایگاه خود را به‌عنوان چهره‌ای ملی و معتمد دوسویه («جامعه و نخبگان مدنی» و «حکومت و نخبگان سیاسی») حفظ کند و این موقعیت لغزان و خطیر را به جهت اشتباه‌های محاسباتی از کف ندهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید