• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 24 بهمن 1402
کد مطلب : 218208
+
-

گشایش بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران صبح دیروز با حضور رئیس‌جمهور و دبیرکل گردشگری سازمان ملل و وزرا و سفرای خارجی در تهران گشایش یافت و این نمایشگاه قرار است تا 26بهمن‌ماه میزبان علاقه‌مندان به سفر باشد.
به گزارش همشهری، این دوره از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران برای نخستین‌بار مستقل از صنایع ‌دستی برپا شده و میزبان 68دفتر مسافرت گردشگری خارجی از 12کشور خارجی، 20اینفلوئنسر گردشگری و مقامات دفتر گردشگری سازمان ملل است. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، رئیس‌جمهور دولت را مکلف به حل مشکلات گردشگری کشور دانست و سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی نیز از رئیس‌جمهور خواست معاون اول خود را مسئول حل مشکلات گردشگری کند. وزیر میراث فرهنگی مهم‌ترین اقدام دولت در ابتدای فعالیت را آغاز صدور روادید گردشگری دانست که به‌دلیل شیوع کرونا ۲۰‌ماه صادر نشد و به‌گفته ضرغامی، نگاه انقباضی، اجازه این کار را نمی‌داد، اما با پشتیبانی رئیس‌جمهور صدور روادید از سر گرفته شد.
او لغو روادید یک طرفه گردشگری با ۲۸ کشور جهان را دومین اقدام مهم دولت در چند هفته اخیر اعلام کرد و گفت: این تصمیم تاریخی با درایت و شجاعت رئیس‌جمهور از ۱۵ بهمن ‌ماه انجام شد و بیش از ۵۰ درصد جمعیت دنیا می‌توانند بدون اخذ ویزا تنها با خرید یک بلیت از ایران و جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنند.
وزیر میراث فرهنگی، با اشاره به تشکیل 30میز گردشگری در کشور به بازدید خود از ۲۰۱ شهر کشور اشاره کرد و گفت: برای ۵۰ پروژه گردشگری رفع مانع شد و حدود 400همت نیز در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شد که امید است تا پایان دوره اول ریاست‌جمهوری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری شامل چند هتل 5ستاره افتتاح شود.
دبیرکل گردشگری ملل متحد نیز در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران میزان گردشگران ورودی به ایران را در ماه‌های اکتبر و دسامبر ۵درصد بیشتر از زمان مشابه قبل از شیوع کرونا اعلام کرد و گفت: لغو روادید ایران با 28 کشور، پیشرفت بزرگی در راستای گشودن درهای ایران و رشد گردشگری این کشور است.
او افزود: روستاهای بسیاری در ایران ظرفیت جهانی شدن دارند و گردشگری ملل متحد برای کمک به این روستاها آماده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید