![موفقیت بزرگ تبلیغات بزرگ میخواهد](/img/newspaper_pages/1403/12-Esfand/01/rooyi/05-02.jpg)
موفقیت بزرگ تبلیغات بزرگ میخواهد
![موفقیت بزرگ تبلیغات بزرگ میخواهد](/img/newspaper_pages/1403/12-Esfand/01/rooyi/05-02.jpg)
جواد عزیزی؛ روزنامهنگار
این که پلیس قاتلی را که هیچ سرنخی از خود بهجا نگذاشته و هیچ دوربین مداربستهای تصویر واضحی از او ثبت نکرده، ظرف مدت کوتاهی دستگیر کند کاری بزرگ و تحسینبرانگیز است. برای درک بهتر عملیات خارقالعاده پلیس کشورمان در دستگیری قاتلان جوان دانشجو، کافی است ماجرای قتل برایان نامپسون، مدیرعامل بزرگترین شرکت بیمه سلامت در آمریکا را مرور کنیم. برایان تامپسون اواسط آذر مقابل هتل هیلتون منهتن در نیویورک توسط فردی مسلح به قتل رسید. محل جنایت یکی از شلوغترین اماکن نیویورک است که صدها دوربین مداربسته دارد و همین دوربینها تصویر کاملا واضحی از قاتل ثبت کردند. با این حال 6 روز طول کشید تا پلیس نیویورک و افبیآی با همه امکانات و تجهیزات گستردهای که دارند، قاتل را آن هم با تعیین جایزه 50 هزار دلاری دستگیر کنند. اتفاق مهمتر اما پس از دستگیری قاتل رخ داد؛ مسئولان پلیس نیویورک همه رسانههای داخلی و خارجی را جمع کردند تا با اعلام خبر دستگیری قاتل نهایت استفاده تبلیغاتی و رسانهای را ببرند و به این ترتیب همه خبرگزاریهای دنیا در
چشم بر هم زدنی پر شد از خبر دستگیری قاتل و عملیات پلیس برای دستگیری او. این همان اتفاقی است که میتوانست از سوی مسئولان اطلاعرسانی پلیس کشورمان بعد از دستگیری قاتل دانشجوی دانشگاه تهران رخ دهد و پلیس در حضور تمامی رسانهها جزئیات این عملیات منحصربهفرد را شرح دهد، اما بهرغم همه پیگیریها تنها رسانهای که توانست مجوز گفتوگو با قاتل و حضور در اداره پلیس و پوشش این موفقیت بزرگ را کسب کند، صدا و سیما بود و متأسفانه پلیس از دعوت سایر رسانهها برای پوشش این عملیات بزرگ خودداری کرد. بیشک مسئولان اطلاعرسانی پلیس به نقش رسانهها در بازتاب اقدامات خوب فراجا در تامین امنیت مردم واقف هستند و امید است با کمک گرفتن از همه رسانهها در این مأموریت مهم گامهای بلندتری بردارند.