• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 11 بهمن 1402
کد مطلب : 217278
+
-

بازی تمرینی فینال

قرمزها و آبی‌ها دیدار نهایی جام اتحادیه را شبیه‌سازی می‌کنند

بازی تمرینی فینال

بعد از رخوت فوتبال انگلیس به‌خاطر بازی‌های غیرحساس جام‌حذفی، دوباره لیگ برتر از راه رسید و بلافاصله یک بازی مهم در تقویم دیده شد. امشب لیورپول و چلسی با هم بازی دارند. هواداران لیورپول در دیدار جام‌حذفی مقابل نوریچ حسابی از یورگن کلوپ قدردانی کردند و حالا هر مسابقه خانگی برای هواداران حکم یک وداع تلخ و اشک‌بار را برای سرمربی آلمانی دارد که می‌خواهد پس از 9فصل رؤیایی در این باشگاه، برای مدتی به استراحت بپردازد. 2تیم 25روز دیگر فینال جام اتحادیه را روبه‌روی هم بازی خواهند کرد تا تکلیف نخستین جام داخلی این فصل روشن شود. در 2فینال حذفی و جام اتحادیه 2فصل پیش هم 2تیم با هم بازی کرده و هر 2بازی را بدون گل به پایان برده بودند و هر دو فینال را لیورپول در ضربات پنالتی برده و قهرمان شده بود.
    درصورت پیروزی در این دیدار یورگن کلوپ به برد شماره200 خود در لیگ برتر می‌رسد. سرمربی آلمانی در 199بازی از 317بازی خود در لیگ برتر پیروز بوده است. پیروزی در سیصدوهجدهمین بازی خود در این رقابت‌ها، او را به دومین سرمربی سریع با 200پیروزی در لیگ برتر تبدیل می‌کند، پس از پپ گواردیولا (269بازی).
    نرخ برد فعلی کلوپ که 60.8درصد است، بالاترین میزان برد در بین مربیان لیورپول است که در 100بازی یا بیشتر در این تیم مربیگری کرده‌اند. او تنها سرمربی قرمزها‌ست که موفق به فتح لیگ برتر، لیگ قهرمانان اروپا، جام‌حذفی و جام اتحادیه شده و از هر جامی یکی برده است.
    لیورپول این فصل شبیه رئال‌مادرید است؛ خوب کام‌بک می‌زند. آنها 19امتیاز از مسابقاتی کسب کرده‌اند که از حریف عقب بوده‌اند.
    با این‌حال، هر دو تیم 4امتیاز در مسابقاتی از دست داده‌اند که از حریف پیش بوده‌اند.
    چلسی در 18بازی لیگ برتر مقابل تیم‌هایی که در صدر جدول قرار دارند، بیش از هر تیم دیگری در تاریخ این رقابت‌ها پیروز شده است. با این حال، آنها در 4بازی اخیر خود مقابل لیورپول (یک تساوی و 3شکست) بدون برد بوده‌اند.
    آبی‌ها در 3بازی اخیر خود پیروز شده‌اند که نوبر و برابر است با تعداد برد در 10بازی قبل‌تر(2تساوی و 5شکست).
    یک پیروزی دیگر پوچتینو را به نخستین سرمربی آبی‌ها تبدیل می‌کند که در 2سال اخیر در 4بازی متوالی در لیگ پیروز می‌شود. آنها آخرین‌بار زیرنظر توماس توخل به 5پیروزی متوالی بین ژانویه تا مارس 2022 دست یافته بودند.
    هر یک از 7دیدار اخیر بین 2تیم در تمام رقابت‌ها مساوی به پایان رسیده که این طولانی‌ترین تساوی متوالی بین 2باشگاه در سطح اول فوتبال انگلیس است. 4بازی از 5رویارویی اخیر 2تیم بدون گل تمام‌شده است.
    درحالی‌که لیورپول از 11بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل چلسی تنها یک‌بار شکست خورده (4برد و 6تساوی)، در 6بازی آخر خود مقابل آبی‌ها در وقت قانونی و اضافه بدون برد (5تساوی و یک شکست) هستند.
    آبی‌ها فقط 2بازی از 11بازی اخیر در آنفیلد را در لیگ برتر برده‌اند (6تساوی و 3باخت). این پیروزی‌ها در دیدارهای متوالی در آوریل 2019 و جولای 2020 به‌دست آمده است.
    لیورپول در 22بازی اخیر خود در لیگ برتر در آنفیلد بعد از شکست 2بر یک مقابل لیدز یونایتد در اکتبر 2022 شکست نخورده است. این فصل در زمین خانگی فقط استون ویلا با 28امتیاز بهتر از لیورپول (با 26امتیاز) عمل کرده است.
    چلسی نیمی از 10بازی خارج از خانه خود در لیگ زیرنظر پوچتینو را باخته که 4مورد از این شکست‌ها در 5بازی اخیر (مقابل نیوکاسل، منچستریونایتد، اورتون و ولوز) بوده است.
    چلسی مقابل صدرنشینان لیگ برتر عملکرد خوبی دارد و بیش از هر باشگاه دیگری در تاریخ این رقابت‌ها مقابل این تیم‌ها پیروزی کسب کرده است(18برد). با این حال، آنها در 4بازی اخیر خود مقابل لیورپول در موقعیت صدرنشین (یک تساوی و 3شکست) از زمان پیروزی 2بر صفر در آنفیلد زیرنظر ژوزه مورینیو در آوریل‌2014، بدون برد بوده‌اند؛ همان مسابقه‌ای که آخرین بازی فصل بود و استیون جرارد سُر خورد و چلسی به پیروزی رسید تا منچستریونایتد در فصلی که با فرگوسن حقش قهرمانی نبود، به جام برسد.
    قرمزها خوب موقعیت گل خلق می‌کنند؛ بیشترین خلق موقعیت در جریان بازی در این فصل پریمیرلیگ: لیورپول 222، آرسنال و منچسترسیتی 209، تاتنهام 203، برایتون 192 و استون ویلا 186موقعیت.
    پوچتینو در تقابل مستقیم با یورگن کلوپ تنها یک برد در 12بازی داشته؛ 5تساوی و 6شکست.
    کلوپ مقابل چلسی 9برد، 9تساوی و 4شکست داشته است.
    در 155بازی رودررو بین قرمزها و آبی‌ها 69برد به لیورپول رسیده و 48تا به چلسی و 38بازی هم مساوی شده است با 244گل برای لیورپول و 212گل برای چلسی.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید