• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215217
+
-

گجت‌های هوشمند

تلویزیون 115اینچی
نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی‌2024 موسوم به CES محل ارائه آخرین تکنولوژی‌های روز دنیاست. در این نمایشگاه شرکت چینی تی‌سی‌ال از سری جدید تلویزیون‌های ۲۰۲۴ خود ازجمله یک نمایشگر ۱۱۵ اینچی با فناوری کوانتوام‌دات رونمایی کرد. یکی از شاخص‌ترین محصولات تلویزیون ۱۱۵اینچی QM89 است. این تلویزیون عظیم مجهز به فناوری جدید QD Mini LED شرکت چینی همراه بلندگوهای۶.۲.۲ است که داخل آن تعبیه شده‌اند.

دستور به دستیار صوتی با نجوا
ورود هوش مصنوعی به خانه‌ها در نمایشگاه CES 2024 با معرفی گجت‌های جدید ملموس است. یکی از اینها یک حلقه به نام WHSP ساخته شرکت کره‌ای VTouch است که استفاده از آن به کاربر اجازه می‌دهد با صدایی آرام به دستیار صوتی خود دستور بدهد تا با ابزارهای هوشمند خانگی ارتباط برقرار کند. درحالی‌که بیشتر دستورات به دستیارهای صوتی باید با صدایی بلندتر از صحبت کردن باشد، ویژگی نجوا کردن برای دستور به این دستیار صوتی یک مزیت بزرگ به‌حساب می‌آید.

روبات همه کاره به شکل ماشین لباسشویی
شاید داشتن یک گجت همه کاره که مثل یک روبات تمام کارهای خانه را آنجا دهد، پیش از این رویا بود اما حالا به لطف یک ماشین لباسشویی
چهار در یک که علاوه بر شستن لباس و خشک کردن آن، کف خانه را جارو و تی می‌کشد و خود را تمیز می‌کند، این رویا واقعیت دارد. شرکت یوریکا هرچند چندان مشهور نیست اما در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۴ میلادی، کالاهایی بسیار خاص ازجمله این ماشین لباسشویی ویژه را نمایش داد.

هم هدست هم طب‌سنج
شرکت سنهایزر در نمایشگاه CES ‌امسال ایربادهای ورزشی جدیدی معرفی کرده است که همزمان با پخش صدای باکیفیت، مجهز به حسگرهای ضربان قلب و دمای بدن هستند. آنطور که این شرکت اعلام کرده است بیش از 3 سال برای ساخت Momentum Sport زمان گذاشته است تا به ترکیبی از فناوری‌های تناسب اندام با صدای باکیفیت برسد. در این ایربادها یک حسگر ضربان قلب و یک حسگر دمای بدن تعبیه شده است تا ورزشکار را از شرایط بدنی خود آگاه کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید