• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 14 دی 1402
کد مطلب : 214539
+
-

رونمایی از اولین‌سینمای‌دریایی‌ ایران

قرار است نخستین سینمای دریایی‌ در‌مازندران راه‌اندازی شود؛ 6 استان ساحلی دیگر هم ظرفیت این تجربه را دارند

گپ
رونمایی از اولین‌سینمای‌دریایی‌ ایران

محمود مولایی-روزنامه‌نگار

نخستین کشتی سیار سینمایی کشور در آینده در استان مازندران راه‌اندازی می‌شود. 7استان مازندران، گیلان، گلستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان و هرمزگان جزو استان‌هایی هستند که به دریا راه دارند و 5هزارو800کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور وجود دارد و به همین دلیل، کشتی سیار سینمایی می‌تواند در این استان‌ها برای مسافران و گردشگران راه‌اندازی شود. به گزارش همشهری، استان‌های سواحل دریای خزر در فصل بهار و تابستان میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر هستند و در پاییز و زمستان استان‌های سواحل خلیج‌فارس در جذب گردشگران موفقیت‌هایی دارند.

توافق اولیه
روز چهارشنبه (13دی) زمانی که معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور به ساری، مرکز استان مازندران سفر کرده بود در دیدار با استاندار و مدیرکل ارشاد مازندران برای راه‌اندازی کشتی سیار سینمایی در دریای مازندران به توافق رسیدند. استاندار مازندران در این دیدار اعلام کرد راه‌اندازی کشتی سیار سینمایی در مازندران علاوه بر ایجاد جذابیت در بین مخاطبان به صنعت سینمای کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد.
 سیدمحمود حسینی‌پور با اشاره به گردشگرپذیر بودن مازندران و ورود میلیون‌ها مسافر و گردشگر به این استان گفت: «از جمله مواردی که می‌تواند در صنعت سینمای کشور تحول اساسی ایجاد کند و برای مخاطبان نیز جذابیت داشته باشد، سرمایه‌گذاری در حوزه سینمای دریایی است.»‌به‌ گفته او، این استان در ایام تعطیلات میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر از اقصی تقاط کشور است و به‌نوعی ۲۳درصد جمعیت کشور به فاصله زمانی 3 ساعت به این استان می‌رسند و سرمایه‌گذاری در صنعت سینمای دریایی در این خطه، ضروری است.‌همچنین معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه همسو با شعار دولت مردمی و اجرای عدالت به‌دنبال توسعه زیرساخت‌های صنعت سینما در استان‌ها هستیم، گفت: «۲۴۰سالن سینما در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است. محمد خزاعی اضافه کرد: «طی سالیان متمادی بسیاری از سینماها در کشور راکد و تخریب شده‌اند و اکنون سالن سینما به‌عنوان یک مطالبه مردمی مطرح است. این امکان وجود دارد که در همین دولت تا ۷۰درصد سالن سینمایی کشور را افزایش دهیم.» 

  رایزنی با کشتیرانی

به گفته مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد مازندران، بعد از جلسه با معاون سینمایی وزارت ارشاد پیشنهاد ایجاد سالن سینما در كشتی مطرح شد. احسان آهنگر در این رابطه به همشهری گفت: «در جلسه‌ای كه با معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار داشتیم، استاندار به دلیل پتانسیل بالای گردشگری در مازندران و اینكه قطب گردشگری كشور است،‌ پیشنهاد راه‌اندازی سینمای سیار در كشتی را ارائه داد. اگر این اتفاق بیفتد، نقطه عطفی در گسترش فعالیت‌ در مناطق گردشگری باشد.» او ادامه داد: «اكنون پیشنهاد آن مطرح شده و اینكه قرار است در كدام كشتی ظرفیت سالن سینما ایجاد شود، هنوز مشخص نیست. در واقع با برنامه‌ریزی‌های لازم در آینده این اتفاق خواهد افتاد.»
مدیركل اداره فرهنگ و ارشاد مازندران، اضافه كرد: «سازوكارهای ایجاد سالن سینما در كشتی را باید فراهم كنیم. ابتدا باید با سازمان كشتیرانی مذاكراتی داشته باشیم و ضرورت ایجاد سالن سینما در كشتی را اعلام كنیم.»

کشتی لوتوس در دوبی یکی از کشتی‌های کروزی است که یک سالن سینما با ظرفیت 60نفر را دارد.
همچنین کشتی رویای جهانی که برای ارائه خدمات به بازار‌ سفرهای دریایی طراحی شده است، امکاناتی مانند سالن سینما و تئاتر دارد. به‌طور کلی کشتی‌های تفریحی در جهان اغلب مجهز به سالن‌های سینما، ورزشی، زمین بازی، استخر و رستوران هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید