• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 21 آذر 1402
کد مطلب : 212198
+
-

آسفالت‌ریزی با محوریت محلات

همشهری آخرین وضعیت آسفالت‌ریزی در مناطق را بررسی کرده است

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

آسفالت معابر و محورهای بزرگراهی در این دوره مدیریت شهری موردتوجه ویژه قرار گرفت و علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت که در ادوار گذشته سالانه 600تن آسفالت‌ریزی در پایتخت انجام می‌شد اما امسال قرار است بیش از یک تن آسفالت‌ریزی در معابر اصلی و فرعی و محورهای بزرگراهی انجام شود. خودروسواران ضرورت انجام این کار را بهتر درک می‌کنند. چرا که وضعیت نامناسب معابر سبب افزایش استهلاک خودروها می‌شود و به بخش‌هایی از خودرو مانند جلوبندی آسیب می‌زند. بنابراین مجبورند برای رفع نواقص ایجاد شده هزینه‌های زیادی متقبل شوند. این روزها علاوه بر محورهای بزرگراهی و معابر پرتردد شهروندان در خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی هم شاهد عملیات آسفالت‌ریزی هستند. معابری که به‌گفته سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، پس از 20سال آسفالت شده‌اند و این موضوع رضایتمندی مردم را در پی داشته است.
علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران هم اقدامات شهرداری در نهضت آسفالت‌ریزی را خوب ارزیابی و عنوان کرد: «آمارهایی را معاونت فنی و عمران چندین بار اعلام کرده و آخرین عدد بالغ بر یک میلیون تن است. شخصا شاهد هستیم در نقاط مختلف شهر عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام و وضعیت معابر بهتر شده است.» این کارها گرچه در لیست وظایف ذاتی شهرداری تهران قرار دارد اما با توجه به کوتاهی‌های صورت گرفته در سنوات گذشته، امروز گام‌های خوبی برای جبران عقب‌ماندگی برداشته شده است. نونوار شدن معابر تهران قطعا در بهبود کیفیت زندگی شهروندان و افزایش حس تعلق به محلات مؤثر خواهد بود. در نهضت آسفالت‌ریزی مدیریت شهری روی یک یا چند منطقه آن هم مناطق شمالی و مرکز یا نقاط پرتردد تمرکز نداشته و سعی کرده از طریق رویکرد عدالت‌محور به همه مناطق و چه‌بسا مناطق کم برخوردار توجه ویژه‌تری داشته باشد.

آسفالت‌ریزی با محوریت محلات
شهردار تهران با اورهال کارخانه‌های آسفالت و بهره‌برداری از 2 کارخانه با ظرفیت تولید 240تن آسفالت در ساعت، سعی کرده آسفالت مورد نیاز شهر را تأمین کند. هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران با بیان این مطلب گفت که 20درصد آسفالت تهران توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های بهتر سعی کردیم توزیع عادلانه در معابر اصلی و فرعی و محورهای بزرگراهی داشته باشیم. البته محلات در اولویت قرار داشت. او تأکید کرد:«تا‌کنون در تأمین آسفالت مشکلی نداشته‌ایم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال به رکورد یک‌میلیون و 500هزار تن برسیم. نکته دیگر این است که با توجه به سرد شدن هوا شب‌ها تولید و عملیات آسفالت نداریم و این کار در روز انجام می‌شود. همچنین در روزهای آلوده کارخانه‌های تولید آسفالت تعطیل می‌شود اما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا خللی در عملیات آسفالت‌ریزی ایجاد نشود.»





 

این خبر را به اشتراک بگذارید