• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 16 آذر 1402
کد مطلب : 211707
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pgPVm
+
-

جهان‌مقاومت

درخواست برنامه جهانی غذا ؛توقف جنگ غزه
برنامه جهانی غذا، خواستار توقف فوری جنگ در نوار غزه به دلایل انسانی شد. این نهاد وابسته به سازمان ملل بیان کرده که توزیع کمک‌ها در نوار غزه به سبب ادامه بمباران‌ها به امری غیرممکن تبدیل شده است و زندگی فعالان در بخش‌های انسانی را به خطر می‌اندازد.

مخالفت ترکیه با ایجاد منطقه حائل در غزه
رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرده که جنبش حماس یک جنبش مقاومت است که از سرزمین‌های خود دفاع می کند و آینده غزه را فلسطینیان مشخص می‌کنند. خبرگزاری رویترز به نقل از رجب طیب اردوغان عنوان کرد: «اگر اسرائیل بخواهد در خاک ترکیه اقدامی علیه رهبران حماس انجام دهد، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.» اردوغان تصریح کرد: «صرف بررسی طرح وجود مناطق حائل در غزه، بی‌احترامی به فلسطینیان است و ترکیه به‌شدت با آن مخالف است.»

تشبیه غزه به شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم
روزنامه فایننشال تایمز به نقل از تحلیلگران نظامی تأکید کرده که حجم تخریب و ویرانی‌ها در شمال غزه نزدیک به حجم ویرانی‌ها در شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم است. این روزنامه به نقل از یک تاریخ‌نگار نظامی آمریکایی عنوان کرده که غزه به نمادی ‌ از شدیدترین بمباران‌ها در طول تاریخ تبدیل خواهد شد. تحلیلگران نظامی با توجه به برآوردهای انجام شده در مورد ویرانی‌های حاصل در شمال غزه گفته‌اند که ویرانی ایجاد شده در این منطقه در کمتر از 7هفته نزدیک به ویرانی‌ها در شهرهای آلمان طی چند سال در جنگ جهانی دوم است.

اخراج نماینده سازمان ملل از اسرائیل
الی کوهن، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس (توییتر سابق) از اخراج نماینده سازمان ملل در اسرائیل خبر داد. کوهن در این ارتباط نوشته است: «ما دیگر در مقابل تعصب سازمان ملل ساکت نخواهیم نشست و تصمیم گرفته ایم ویزای اقامت لین هستینگز، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اسرائیل را لغو کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید