• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 6 تیر 1397
کد مطلب : 21097
+
-

رویای 50 هزار روپایی

سجاد مطوری هر روز 3 ساعت تمرین سخت انجام می‌دهد تا رکورد فعلی روپایی کشور را بشکند

ورزشی
رویای 50 هزار روپایی


مهناز بنی‌تمیم| اهواز- خبرنگار:

چند سالی است در جشنواره‌ها و پیاده‌روی‌های خانوادگی در اهواز جوانی را می‌بینیم که با توپش هنرنمایی می‌کند. شاید خیلی از ما او را نشناسیم، اما نام او در خیلی از شهرها بر سر زبان‌هاست.
«سجاد مطوری» 21 سال دارد و استاد روپایی زدن با توپ است. او متولد شهرستان کارون و شهرک بسیج کوت‌عبدالله است. سجاد دو برادر دارد و یک خواهر. مادرش خانه‌دار است و پدرش کارگر کشت و صنعت نیشکر.

او به همشهری می‌گوید: در رو آوردن به ورزش، مربی و مشوقی نداشتم. به خاطر علاقه خودم به ورزش و توپ بود که به این‌جا رسیدم و توانستم رکورد روپایی را کسب کنم.
سجاد اولین بار در سال 1395 در راهپیمایی 22‌بهمن هنر خود را به معرض نمایش گذاشت و شروع به روپایی زدن با توپش کرد.

او بعد از اولین هنرنمایی‌اش در پیش چشم مردم، هر سال در راهپیمایی 22 بهمن روپایی خود را به نمایش می‌گذارد. روز 12 بهمن سال گذشته بود که از مسیر گلزار شهدای اهواز تا حسینیه بقیه‌الله(عج) را روپایی زد.
سجاد علاوه بر این، مسافت‌های 4 تا 5 کیلومتری زیادی را روپایی زده است. به طور مثال، فلکه پل پنجم تا مصلا و مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس.


در تدارک رکورد‌زنی

سجاد مطوری، ورزشکار جوان خوزستانی، اکنون در حال آماده شدن برای ثبت یک رکورد دیگر در رشته روپایی است. او پیش از این رکورد 10 ساعت روپایی را به نام خودش ثبت کرد و حالا در نظر دارد تا رکورد 50 هزار روپایی کشور را ثبت کند و افتخاری دیگر برای خود و مردم استانش کسب کند.
سجاد از کودکی به ورزش علاقه‌مند بود. ورزش را از زمین‌های خاکی و با گل‌کوچک شروع کرد تا این‌که دو سال قبل با رو آوردن به روپایی زدن با توپ، هنرنمایی جالب خود را آغاز کرد.
این ورزشکار می‌گوید: می‌خواهم در بخش روپایی متوالی، 22 ساعت روپایی را ثبت کنم تا نفر دوم ایران شوم. نفر اول کشور رکورد 30 ساعت روپایی متوالی را دارد و من می‌خواهم رکوردش را بشکنم.


روپایی؛ ورزش انفرادی

سجاد به خاطر رکورد جدیدی که می‌خواهد در کشور ثبت کند این روزها ساعت‌ها تمرین می‌کند. او روزانه بیش از 3 ساعت تمرین سخت انجام می‌دهد تا رکورد فعلی روپایی کشور را که 21‌هزار روپایی است، بشکند و 50 هزار روپایی را برای خودش ثبت کند.
او می‌گوید: روپایی یک ورزش انفرادی است که به توان بدنی بالایی نیاز دارد. سجاد تمریناتش را در هیچ باشگاه یا سالن ورزشی انجام نمی‌دهد. او مثل بسیاری از اسطوره‌های ورزش خوزستان در کوچه و خیابان تمرین می‌کند و از آنجا که به توان خود ایمان دارد، به موفقیت‌‌های روزافزونی هم می‌رسد.
این ورزشکار درباره ثبت رکورد جدید در کشور توضیح می‌دهد: رکورد روپایی در کشور چند نوع است که به نام‌های رکورد ساعت، رکورد تعداد و رکورد مسافت شناخته شده‌اند.


نیاز به حامی مالی

سجاد تاکید می‌کند: در این سال‌ها که مشغول تمرین روپایی و کسب مقام و رکورد هستم، از طرف هیچ شخص و نهادی حمایت نشدم، در حالی که اگر حامی مالی داشته باشم، خیلی راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانم پله‌های موفقیت را طی کنم و رکوردهای بیشتری ثبت کنم.
او می‌گوید: اجرای حرکات نمایشی در فوتبال نیاز به انگیزه‌های فراوانی دارد که تا با خیالی آسوده به آنچه دوست داری دست پیدا کنی و این امر محقق نمی‌شود مگر با حمایت‌های مالی و روحی و روانی.


ورزشکار بیکار

سجاد با این‌که مدارک بسیاری در رشته ورزشی کسب کرده است و انواع لوح و تقدیرنامه از مسئولان دریافت کرده بیکار است و به دنبال شغل می‌گردد.
او کاردانی کامپیوتر دارد و می‌گوید: در نظر دارم امسال در رشته کارشناسی تربیت بدنی شرکت کنم و در این رشته ادامه تحصیل بدهم تا شاید آینده بهتری داشته باشم. سجاد دوره سربازی را طی کرده است و دوست دارد شغلی داشته باشد و بتواند راحت‌تر و بی‌دغدغه به ورزش و ثبت رکورد فکر کند.
سجاد در حال حاضر در یکی از باشگاه‌های ورزشی مشغول آموزش دادن به کودکان علاقه‌مند به فوتبال است. او می‌خواهد داشته‌ها و تجربیات ارزشمند خود را در اختیار کودکان مستعد قرار بدهد تا مسیر موفقیت برای آنها هموارتر شود.
وی این روزها فقط یک دغدغه بزرگ دارد و آن ثبت رکورد 50 هزار روپایی است که هنوز کسی به آن دست نیافته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :