• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 7 آذر 1402
کد مطلب : 210626
+
-

عدد خبر/ 89 شهر

جدید به برنامه سلامت خانواده اضافه شده‌اند. بقیه شهرها هم با جمعیتی نزدیک به 28میلیون نفر، از اردیبهشت‌ماه سال آینده، وارد این طرح خواهند شد تا جامعه تحت پوشش این طرح، گسترده‌تر از پیش شود.

247 مرکز
درمانی در کشورمان، مجوز جذب توریسم سلامت را دارند. به‌گفته علیرضازالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همچنین بسیاری از بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه ، دارای این مجوزند و می‌توانند گردشگر سلامت بپذیرند.

164 کشور  
جهان، طبق آمارهای رسمی که زالی به آنها استناد می‌کند، برای دریافت خدمات در حوزه توریسم سلامت، به ایران گردشگر فرستاده‌اند وشهروندان آنها کشورمان را به‌عنوان مقصد برگزیده‌اند. البته هنوز هم نیاز به ارتقاء ، فعالیت وجود دارد.

45 کشور  
در جهان وجود دارند که در حوزه گردشگری سلامت از ایران جلوترند؛ یعنی ما رتبه 46را داریم. باید از ظرفیت‌های بیشتری در این زمینه سود برد؛ چرا که کشورهایی چون ترکیه، عمان و امارات در حال برنامه‌ریزی در این حوزه‌اند.

20 روز  
زمان نیاز بود تا داروی فاویپیراویر (داروی ضد‌ویروسی) در بحرانی‌ترین روزهای کرونایی در ایران تولید شود. این امر نشان از توان دارویی کشور دارد. به‌گفته زالی، این دارو قابل مقایسه با نمونه ژاپنی‌اش است و همان عملکرد را دارد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید