• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 1 آذر 1402
کد مطلب : 209984
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/76wwy
+
-

عدد خبر/ 1 میلیون

نوزاد، سالانه در ایران متولد می‌شوند که یک درصدشان مشکل قلبی دارند؛ یعنی بین 8تا 10هزار نفر. به ‌گفته میرزا آقایان، جراح قلب، معضل کمبود جراح قلب کودکان باید جدی گرفته شود چرا که  می‌تواند مشکل‌ساز شود.

25 درصد  
از کودکان تازه متولد شده‌ای که مشکل قلبی دارند، اگر در سال اول نیاز به اقدامات ویژه داشته باشند، می‌توانند درمان‌های لازم را دریافت کنند که (2هزار تا 2500 اقدام فوری برای این‌ کودکان مورد نیاز است) متأسفانه امکان اقدام فوری برای همه آنها فراهم نیست.

80 درصد  
عوامل به‌وجود آورنده بیماری‌های قلبی در کودکان، ژنتیک هستند. البته عوامل محیطی هم اثرگذارند. برخی از داروهایی که مادر مصرف می‌کند و بیماری‌هایی که مادر در دوران بارداری دچار می‌شود نیز در این امر اثرگذار است.

67 دانشگاه  
و دانشکده علوم پزشکی در ایران داریم که مشغول فعالیت هستند و سالانه، نیروهای متخصص مورد نیاز حوزه درمان و سلامت ایران را تأمین می‌کنند.

43 پایگاه  
اورژانس در شرق تهران کمبود داریم. به‌گفته رئیس مرکز اورژانس استان تهران، این کمبودها در شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت بیشتر است  که با عزم جدی وزارت بهداشت و تلاش‌های اورژانس تهران و کشور، به‌زودی رفع خواهد شد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید