• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
جمعه 27 بهمن 1402
کد مطلب : 218531
+
-

۶ میلیون در جیب مجردها ۹ میلیون در حساب متأهل‌ها

با تأیید مصوبه‌ای  در زمینه افزایش حقوق سربازان در سال آینده، میانگین حقوق سربازان مجرد به 6میلیون تومان و حداقل حقوق سربازان متاهل به 9میلیون تومان می‌رسد.
محسن دهنوی، نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق بودجه1403 با بیان اینکه موضوع سربازان و حقوق آنها یکی از موضوعات مهم برای مردم است، گفت: یکی از مصوبات بسیار مهم مجلس در بودجه سال آینده حقوق سربازان بود که طبق آن حقوق سربازان مجرد معادل 60درصد دریافتی پایور و حقوق متاهلان بدون فرزند نیز معادل 90درصد دریافتی پایور خواهد شد.
به‌گفته او، طبق مصوبه مجلس، در اجرای ماده49 قانون خدمت وظیفه عمومی ‌مصوب 29/7/1363، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی معادل ۶۰درصد حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵درصد حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متأهل بدون فرزند معادل ۹۰درصد حداقل دریافتی پایور است. سازمان برنامه و بودجه مکلف است تمام اعتبارات لازم جهت اجرای این بند را در ردیف بودجه مستقل (به‌صورت جداگانه) ذیل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منظور کند.
او با تأکید بر اینکه مسئله سربازان و پرداخت حقوق کامل آنها جزو خط قرمزهای مجلس بوده است، افزود: بر همین اساس ما همواره به‌دنبال تحقق حقوق اصلی سربازان بوده‌ایم. امسال نیز با توجه به مسیر سال‌های قبل، علاوه بر اینکه به‌صورت کامل منابع و اعتبارات لازم برای تحقق پرداخت بدون کم و کسر حقوق سربازان برای دولت تامین شده، ردیف مجزا و مستقل جهت پرداخت کامل حقوق سربازان پیش‌بینی شد که قدمی مهم و بزرگ برای پرداخت حقوق کامل سربازان به شمار می‌آید و کسی نمی‌تواند به حقوق سربازان دست زده و آن را تغییر دهد، این حکم در شورای نگهبان نیز تأیید شده و باید از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید