• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 4 تیر 1397
کد مطلب : 20915
+
-

از نفس افتاده

ادامه نمایش «بدون تاریخ، بدون امضا» و «آذر» فقط در یک سالن

از نفس افتاده

مسعود میر
خبر‌نگار

همین اول مطلب تأکید می‌شود که هنوز بخشی از سینماهای کشور زیرمجموعه سیستم‌های فروش آنلاین بلیت تعریف نشده‌اند و مثل روزهای دور، همه عایدی‌شان از همان رفت و برگشت پول و بلیت در دریچه گیشه معنا می‌یابد.

با این حال تعداد سینماهایی هم که می‌توان برای رزرو صندلی سالن‌هایشان از اینترنت و پرداخت آنلاین پول بهره‌مند شد کم نیستند. در معتبرترین سایت فروش بلیت سینما در کشور اما این روزها می‌توان با یک جست‌وجوی ساده به فیلم‌هایی برخورد که روبه‌روی تعداد سالن‌های نمایش فیلم هایشان عدد «یک»‌نوشته شده است! ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که نگاهی هم به مبلغ فروش هفتگی این فیلم‌ها بیندازید.

نخستین گزینه که البته عجیب‌ترین مورد هم به‌نظر می‌رسد ادامه اکران فیلم تحسین شده وحید جلیلوند در یک سینما (البته سینمایی که در مجموعه فروش آنلاین بلیت این سایت تعریف شده است) آن هم در شهر کرمانشاه است.

«بدون تاریخ، بدون امضا» با 3سیمرغ بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و البته بهترین صداگذاری در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر خوش درخشید و سال بعد از آن هم (تابستان 96) در جشنواره ونیز جایزه بهترین کارگردانی و بازیگری را در بخش افق‌های نو جشنواره ونیز دریافت کرد. فیلم درست بعد از پایان جشنواره سی و ششم فیلم فجر هم به اکران عمومی درآمد و با فروش حدود 4میلیارد و 700میلیون تومانی در گیشه هم تجربه بدی نداشت.

موضوع جالب اما ادامه اکران این فیلم بعد از سپری شدن حدود 18هفته از اکران سراسری آن است. شما همین حالا هم می‌توانید از سینمای بیستون شهر کرمانشاه که خرداد‌ماه امسال افتتاح شده برای تک سانس 4بعداز ظهر یک بلیت به مبلغ ناقابل 8هزار تومان برای تماشای بدون تاریخ، بدون امضا بخرید. نکته حیرت آور اما فروش هفته گذشته این فیلم در سینمایی با 160صندلی است که مبلغ 24000تومان بوده است، یعنی 3بلیت در هفته گذشته برای این فیلم به فروش رفته است.

این قصه ادامه نمایش یک فیلم در یک سالن سینما برای یک فیلم دیگر هم مصداق دارد. «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای که آذر‌ماه سال گذشته اکران شد هنوز در سینما فرهنگیان تبریز و البته در 4سانس متوالی روی پرده است. اوضاع فروش این فیلم که بازیگر اصلی و تهیه‌کننده‌اش نیکی کریمی است اما بسیار بهتر به‌نظر می‌رسد. آذر در هفته گذشته کمی بیشتر از 5/1 میلیون تومان فروش داشته و هنوز هم می‌توان برایش بلیت خرید. این ادامه نمایش فیلم‌ها در یک سالن البته بیش از هر چیز یادآور روزهای دور نمایش فیلم‌های جنگی در بعضی سالن‌های پایین شهر پایتخت است که بیش از مخاطب برای تماشای فیلم، مخاطبانی برای استراحت و خواب داشت. حالا اما نمایش این فیلم‌ها در یک سالن سینما با چه انگیزه‌ای صورت می‌گیرد را ما نمی‌دانیم...
 

این خبر را به اشتراک بگذارید