• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 4 تیر 1397
کد مطلب : 20917
+
-

آن سوی تک‌درخت‌ها

آن سوی تک‌درخت‌ها

همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی نمایشگاه‌هایی در تهران برپا شده که تا 14تیر - سالروز درگذشت کیارستمی - ادامه خواهند داشت.

به گزارش همشهری،«آن سوی دیوار» نمایشگاه جمعی چاپ دستی است که با دبیری احمد وکیلی برپا شده است. گالری دارگون، برگزارکننده اصلی این پروژه در تهران است و گالری سروناز در شیراز، گالری دیبا در کرمان، گالری مارلیک در یزد و گالری اکنون در اصفهان همزمان این نمایشگاه را برگزار می‌کنند. آثار این نمایشگاه با الهام از اشعار عباس کیارستمی در 2مجموعه شعر به نام‌های «گرگی در کمین» و «باد و برگ» با ذکر قطعه شعر مورد نظر خلق شده‌اند.

«تک‌درخت» نمایشگاه عکس دسته‌جمعی است که شماری از عکاسان برجسته معاصر در آن عکس‌هایی با موضوع تک‌درخت به نمایش گذاشته‌اند. 6 عکس از کیارستمی نیز در نمایشگاه تک درخت به نمایش درآمده است. نمایشگاه تک‌درخت به همت نادر داوودی، ابراهیم حقیقی و سیف‌الله صمدیان در گالری ایوان برپا شده است.

نمایشگاه دیگری که عباس کیارستمی موضوع آن است نمایشگاه عکس «شیرین‌ـ‌عباس کیارستمی» است. گلاره کیازند که همکار کیارستمی در فیلم شیرین بوده 115پرتره از بازیگران فیلم شیرین را در گالری ثالث به نمایش گذاشته است. نمایشگاه «شیرین‌ـ‌عباس کیارستمی» نیز تا 14تیر ادامه خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید